Největším problémem Hondy je podvozek
vydáno 10. 12. 2009, text Jiří Nykodým, foto Honda
Tento fakt ví i samotný boss Hondy Shuhei Nakamoto a problém již řeší.
Boss Hondy Shuhei Nakamoto v rozhovoru potvrdil hlavní nedostatek svých motocyklů RC212V v královské kubatuře MotoGP, kterým je i podle samotných jezdců rám. Jak Dani Pedrosa, tak i Andrea Dovizioso si během celé sezony stěžovali na problémy s podvozkem, které se projevovaly především v nájezdech do zatáček. Vedení Hondy hodlá problém rázně řešit a už během testů ve Valencii jezdili oba tovární jezdci s novým podvozkem, který je narozdíl od letošního roku, kdy tým používal tlumiče Showa, vybaven tlumiči značky Öhlins.
„Šasi nás během celé sezony trápilo. Společně s naším motorem jsme měli velké problémy s ovladatelností stroje. V horní oblasti otáček máme motor zřejmě silnější než třeba Yamaha, ale v konečném porovnání už tak silný není,“ řekl Nakamoto
Dani Pedrosa nebyl po testech ve Valencii schopný jednoznačně říct, zda je nový podvozek lepší: „Zatím jsem nebyl schopen zjistit, jestli je nové šasi lepší nebo ne, protože tlumiče jsou hodně rozdílné. Nevím přesně, odkud ty pocity mám, jestli z šasi, nebo tlumičů,“ dodal třetí muž letošního šampionátu MotoGP.