Potvrzeno - MotoGP budou litry!
vydáno 11. 12. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ
Dnes v Ženevě rozhodla komise Grand Prix o zvýšení objemu v královské kubatuře.
Na dnešním jednání komise Grand Prix v Ženevě bylo definitivně rozhodnuto, že od roku 2012 se královská kubatura MotoGP vrátí k objemu 1000 cm3. Už dříve bylo od mnoha lidí zainteresovaných v královském závodění slyšet, že současný objem 800 cm3 nemá budoucnost a bude efektivnější vrátit se k litrovým motocyklům. Jediné, co zatím FIM, Dorna, MSMA a IRTA schválily, je čtyřválcový motor o objemu 1000 cm3 s důležitým dodatkem - nejvyšší hodnota vrtání může dosahovat 81 milimetrů.
Nové motory sice mají být „prototypy“, ale nastavená hranice vrtání by povolovala použít motory většiny superbikových strojů - Honda (vrtání 76 mm), Yamaha (78 mm) nebo např. BMW (80 mm - v současné době motor s největším vrtáním v celém šampionátu WSBK), jediná Ducati by měla smůlu se svou Desmosedici, ta limit s vrtáním 86 mm převyšuje.
Vito Ippolito (prezident FIM): „Hlavní změnou, kterou jsme dnes schválili, je změna objemu v královské kubatuře MotoGP. Tato kategorie bude od roku 2012 používat čtyřdobé čtyřválcové motory o objemu 1000 cm3 s vrtáním 81 mm. To je základ nového pravidla, aby měly továrny možnost začít pracovat na svých projektech. Začátkem příštího roku vydáme nová pravidla v kompletním znění, ale na tomto základu to bude stát. Rok 2012 bude začátkem nové éry v závodech MotoGP.“