Rossimu chybí výkon

vydáno 12. 9. 2009, text Jiří Nykodým, foto Yamaha

Po zavedení pravdila o limitu použitých motorů si Valentino stěžuje na nedostatek výkonu u své Yamahy.

Zavedení nového pravidla o limitu počtu použitých motorů během jedné sezony v královské kubatuře MotoGP má na většinu týmů a závodníků velký vliv. Od Grand Prix České republiky platí, že do konce letošní sezony může každý tým vystřídat na jednom motocyklu pouze pět pohonných jednotek, v příští sezoně bude pravidlo ještě tvrdší, když pro celou sezonu bude mít tým pouhých šest motorů. Nejvíce si zatím stěžují jezdci továrního týmu Fiat Yamaha.
 
Vedoucímu muži celého šampionátu - Italu Valentino Rossimu se takové pravidlo samozřejmě nelíbí a má pocit, že právě kvůli tomuto pravidlu Yamaha ztrácí výkon v porovnání se svou konkurencí.
 
„Bohužel jsme nyní ve velmi špatné situaci pro další vývoj motocyklu, protože finanční problémy zatěžují v dnešní době každého. Nemůžeme vůbec testovat a proto také nemůžeme moc pracovat na vývoji motoru. Povolený počet pro příští sezonu je velmi nízký. Musíme teď více myslet na životnost motoru tak, aby vydržel co nejvíce kilometrů a na maximální výkon se díváme až v druhé řadě. To je bohužel zklamání pro všechny jezdce MotoGP, protože v minulých sezonách jsme pracovali na vývoji mnohem více. Musíme na tom zapracovat, protože naše motorka je fantastická, ale nemáme dostačující výkon. V zatáčkách jsme na tom dobře, ale potřebujeme více výkonu na výjezdech, kde jsme od Brna hodně ztratili,“ řekl Valentino.
 
Na fakt, že omezení počtu motorů klade důraz především na životnost a motor musí zvládnout více kilometrů než v dřívějších sezonách a nebere ohled na výkon, upozornil například už i jezdec satelitního týmu Yamaha Tech 3 Colin Edwards.
 
Naopak se zdá, že Hondě toto omezení vyhovuje, což jsme mohli vidět už při závodě v Misanu, kde musel Jorge Lorenzo vynaložit velké úsilí, aby předjel Daniho Pedrosu a následně ho za sebou udržel. U Ducati to zatím vypadá, že výkonnosti italského motocyklu se pravidlo nijak nedotklo.
 
„Souhlasím s Valentinem. Myslím, že od Brna jsme na dlouhých rovinkách a výjezdech něco ztratili. Honda a Ducati disponuje nyní větším zrychlením. Myslím si, že na těchto změnách pro příští sezonu Yamaha pracuje, takže v současné době úbytek výkonu budeme muset kompenzovat zlepšením našeho jezdeckého stylu, o což se chci pokusit,“ dodal Lorenzo.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...