Sepang, den třetí a poslední
vydáno 25. 1. 2008, text LZ, foto RZ
Tak nám to celé nakonec vyhrál Nicky Hayden. Polepšil nejen nejlepší včerejší čas skoro o vteřinu, ale i Rossiho rekord okruhu v Sepangu, a to skoro o tři desetiny vteřiny. Za ním se na bednu dostali ještě Casey Stoner společně s nováčkem týmu FIAT Yamaha, Španělem Jorge Lorenzem na Michelinách, kte...
Tak nám to celé nakonec vyhrál Nicky Hayden. Polepšil nejen nejlepší včerejší čas skoro o vteřinu, ale i Rossiho rekord okruhu v Sepangu, a to skoro o tři desetiny vteřiny. Za ním se na bednu dostali ještě Casey Stoner společně s nováčkem týmu FIAT Yamaha, Španělem Jorge Lorenzem na Michelinách, který hodně překvapil, když pojel svého kolegu, velkého Valentina na Bridgestonách, o 0,659 vteřiny. Za touhle trojicí se dále naskládali Randy de Puinet, Colin Edwards, John Hopkins a všichni ostatní, které najdete dole ve výsledcích. Nenajdete tam ale informace, jako že Randy s tím praštil, a to ve stejnou dobu a na stejném, pro něj zakletém místě jako včera, že Nicky jen jezdil a jezdil, nakroutil maratón 77 kol, že teplota trati se vyšplhala na neskutečných 52 stupňů Celsia (34 byla teplota vzduchu), což někteří jezdci nerozdýchali a přes největší horka zajeli do boxů, nebo že Nicky Hayden přesedával z pneumatického motoru na „pérácký“a porovnával je. Rossi byl přes své sedmé místo spokojený, jak s novým pneumo motorem, tak s Bridgestonama, ale poznamenal, že motor potřebuje najet ještě více kilometrů, aby se ověřila jeho spolehlivost, a také, aby Bridgestonům dokonale porozuměli, že potřebují ještě více času.
Vedle bitev týmů a jezdců paralelně probíhala ještě jedna bitva – mezi Michelinem a Bridgestonem. A Michelin po svém loňském debaklu hodně zamakal, čehož výsledkem byli čtyři jeho jezdci na prvních pěti místech.
Dani Pedrosa mezitím v Barceloně dostával do ruky titanové výztuhy a je na jeho těle, o kolik dokáže zkrátit průměrnou šestitýdenní dobu hojení.
Po Sepangu se týmy přesouvají do Austrálie na Phillip Island, kde budou probíhat letošní druhé, také třídenní, testy, a sice od 30. ledna do 1. února.
Výsledky, Sepang celkově
1. Nicky Hayden - Honda RC212V - 2'00.326
2. Casey Stoner - Ducati Desmosedici GP8 - 2'00.660
3. Jorge Lorenzo - Yamaha YZR M1 - 2'00.766
4. Randy De Puniet - Honda RC212V - 2.01.139
5. Colin Edwards - Yamaha YZR M1 - 2'01.179
6. John Hopkins - Kawasaki ZX-RR - 2'01.198
7. Valentino Rossi - Yamaha YZR M1 - 2'01.425
8. Andrea Dovizioso - Honda RC212V - 2'01.447
9. James Toseland - Yamaha YZR M1 - 2'01.745
10. Chris Vermeulen - Suzuki GSV-R - 2'01.748
11. Loris Capirossi - Suzuki GSV-R - 2'01.778
12. Dani Pedrosa - Honda RC 212V - 2´01.864
13. Shinya Nakano - Honda RC212V - 2'02.032
14. Alex De Angelis - Honda RC212V - 2'02.198
15. Marco Melandri - Ducati Desmosedici GP8 - 2'02.725
16. Anthony West - Kawasaki ZX-RR - 2'02.978
í
17. Toni Elias - Ducati Desmosedici GP8 Sat - 2'02.995
18. Olivier Jacque - Kawasaki ZX-RR - 2'03.030
19. Sylvain Guintoli - Ducati Desmosedici GP8 Sat - 2'03.628
20. Niccolo Canepa - Ducati Desmosedici GP8 - 2'03.703
21. Tamaki Serizawa - Kawasaki ZX-RR - 2'04.354