Šestistovky proti čtvrtlitrům v 2010
vydáno 13. 12. 2008, text Jiří Nykodým, foto RZ
Podle nejnovějších informací je velmi pravděpodobné, že v sezoně 2010 uvidíme na startu MS dvěstěpadesátky společně s čtyřdobými šestistovkami.
Podle nejnovějších informací z Moto GP je velmi pravděpodobné, že znovu uvidíme situaci, kdy na startu závodu jedné třídy budou stát motocykly dvou rozdílných objemů. Takové složení startovního roštu jsme mohli vidět naposledy v roce 2002, kdy v královské kubatuře startovaly jak dvoudobé pětistovky, tak i čtyřdobé 990. Rok na to se přešlo již jen na čtyřtakty. Podobnou situaci pravděpodobně uvidíme i v roce 2010, kdy má podle rozhodnutí z tohoto týdne vzniknout nová třída Moto2, ve které budou startovat prototypy o objemu motoru do 600 cm3.
Již v příští sezoně budou podobné stroje startovat společně s dvěstěpadesátkami ve španělském mistrovství silničních motocyklů, kde se otestuje, jestli jsou si tyto motocykly odlišné konstrukce schopny konkurovat na závodní trati a dosahovat podobných časů na kolo. V sezoně 2010 tedy pravděpodobně ještě všechny týmy nepřejdou na šestistovky, ale některé svůj přestup odloží a pokusí se konkurovat s dvoudobými dvěpade.
„Je tu velká šance, že v sezoně 2010 pojedeme 50 na 50, tedy půlka startovního pole na čtyřtaktech a půlka na dvoutaktech, ale tohle rozhodnutí je na Dorně. Tyto motocykly pojedou v příští sezoně ve španělském mistrovství, tak budeme moci posoudit poměr časů na kolo. Uvidíme, jestli jsou dvěstěpadesátky výkonově srovnatelné s šestistovkami a případně doladíme pravidla. Musíme si být jistí, že máme pro sezonu 2010 konkurenční třídu,“ dodal šéf IRTA Mike Trimby.