Simon stále nemá motorku
vydáno 29. 12. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ
Tým Mapfre Aspar se stále nerozhodl, od jakého výrobce bude používat podvozky v kubatuře Moto2.
Současný mistr světa v kubatuře stopětadvacítek Španěl Julian Simon i jeho týmový kolega Mike di Meglio nemají stále žádnou motorku pro sezonu 2010. Po náhlém odstoupení Aprilie od projektu v nové kubatuře Moto2 zůstaly čtyři týmy bez motocyklu a jedním z této čtyřky je právě tým Aspar.
Nejrychleji na změnu zareagoval český tým AB Cardion Karla Abrahama. Abaja testoval ve Valencii a Almerii jak německé podvozky Kalex, tak i britské šasi FTR, nakonec se tým rozhodl pro britského výrobce FTR.
Finský tým Aki Ajo se rozhodl raději soustředit se svými jezdci Sandro Cortesem a Marcem Marquezem na nižší kubaturu stopětadvacítek a podle slov majitele týmu vstoupí do Moto2 až v sezoně 2011.
Přední tým Mapfre Aspar se zatím stále nerozhodl pro žádného z výrobců. Oba jezdci tohoto týmu testovali podvozky BQR, FTR, RSV a Kalex, tým projevil zájem o test podvozků Suter-MMX, ale motocykl k dispozici nedostal. Sportovní ředitel týmu Gino Borsoi řekl: „Hledáme výrobce podvozků , který nám je schopen garantovat další profesionální vývoj.“
Jasno stále nemá ani ex-tým Gilera Speedup pod vedením Luca Boroscura, kterého také trápí odliv některých sponzorů po odchodu Aprilie od celého projektu. Manažer Gábora Talmácsiho, který má v tomto týmu nastoupit, dodává: „Chceme šasi od firmy, která nám přislíbí exkluzivní spolupráci.“