Simoncelli ohromen výkonem

vydáno 10. 11. 2009, text Jiří Nykodým, foto Honda

Marco Simoncelli včera ve Valencii poprvé testoval motocykl královské kubatury MotoGP.

Ital Marco Simoncelli byl během svého včerejšího debutu na motocyklu Honda RC212 týmu San Carlo Honda Gresini nejrychlejším z nově příchozích nováčků do kubatury MotoGP. Mistr světa dvěstěpadesátek z roku 2008, který během nedělního závodu přišel o titul v souboji s Hiroshi Aoyamou, odkroužil během prvního testovacího dne cekem 51 okruhů a den uzavřel na čtrnácté pozici se ztrátou 2,569 sekundy na nejrychlejšího závodníka.
 
„To je ale rozdíl! Nemůžu říct, že by byla motorka těžce ovladatelná, ale motor má neuvěřitelnou sílu. Můj první dojem je takový, že tyto motorky nejsou tak snadné na řízení, jak se o nich povídá. Čeká mě hodně tvrdé práce, protože je zde hodně věcí pro mě úplně nových. Řekl jsem inženýrům své pocity a jsem přesvědčen, že v úterý budeme o hodně rychlejší. Testovat jsem začali s nastavením pro jezdce úplně jiných fyzických parametrů než mám já, ale podařilo se nám rychle hodně věcí upravit a já jsem se na motorku hodně rychle adaptoval. Potřebujeme i nadále pracovat tímto tempem a nadále se zlepšovat. Já potřebuji nejdřív porozumět motorce a najít směr, jak ji nastavovat,“ řekl Simoncelli.
 
Na druhé straně Gresiniho boxu se odehrál návrat Marca Melandriho, který v tomto týmu závodil před dvěma lety a v roce 2005 s týmem získal druhé místo v celkovém hodnocení šampionátu MotoGP. Melandri uzavřel pondělní test se ztrátou 1,179 sekundy na Stonera, ale zároveň se zlepšil o více než půl sekundy proti svému závodnímu času na Kawasaki.
 
„Byl to příjemný den, nejdříve jsem přišel do garáže a potom jsem se i vrátil na motorku. Bylo to zajímavé porovnání, jak se osmistovka od Hondy změnila od roku 2007. Ta dnešní je hodně odlišná od té, kterou jsem řídil v roce 2007. Na motorku jsem si ihned zvykl, podařilo se nám velmi rychle přizpůsobit nastavení geometrie, a máme tak dobrý základ, ze kterého budeme nadále vycházet. V úterý se chceme zaměřit na nastavení tlumičů a několik dalších věcí, ale už nyní jsem spokojený. Motor pracuje hodně odlišně od Kawasaki, takže si potřebuji zvyknout na cit v přidávání plynu, ale už dnes jsem zajížděl konzistentní časy, které nebyly o moc pomalejší v porovnání s ostatními Hondami. Motorka na mě udělala velký dojem a zjistili jsme, jaký je tu ještě velký prostor pro zlepšení,“ dodal Melandri.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...