Simoncelli porovnával WSBK a MotoGP
vydáno 19. 1. 2010, text Jiří Nykodým, foto Honda
Podle Simoncelliho je mnohem jednodušší na řízení Aprilia ve WSBK než Honda v MotoGP.
Bývalý mistr světa v kubatuře dvěstěpadesátek Ital Marco Simoncelli si v loňské sezoně odskočil na jeden závod šampionátu mistrovství světa superbiků v italské Imole, kde zaskakoval na Aprilii RSV4 po boku Maxe Biaggiho za zraněného Japonce Shiniyu Nakana. Ačkoliv to byl Simoncelliho vůbec první závod na superbiku, podařilo se mu porazit dokonce i Maxe BIaggiho a dojel na skvělém třetím místě. Nyní Simoncelli odpovídal na otázku, který motocykl je jednodušší na řízení a zde má Simoncelli jasno. Podle jeho slov u superbikové Aprilie mohl okamžitě jet na 95 %, u motocyklu Honda RC212V se zatím dostal “pouze“ na 80 %.
„Superbikový stroj je něco zcela rozdílného oproti motocyklu, který se používá v závodech královské kubatury MotoGP. V MotoGP je mnohem těžší dostat se na limit motorky, protože je zde ten limit mnohem výše než u superbiků. U superbiku jsem neměl problém dostat se zhruba na 95 % jeho výkonu, ale u MotoGP se teď pohybuji někde kolem 80 %,“ řekl Simoncelli.
To znamená, že Marco bude muset na motocyklu MotoGP porychlit ještě minimálně o celé dvě sekundy, aby se dostal na úroveň jezdců královské kubatury.