Snížit počet závodů GP?
vydáno 6. 1. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ
Společně s voláním po snižování nákladů během celosvětové ekonomické krize jsou slyšet i ohlasy na snížení počtu velkých cen v kalendáři Grand Prix.
V současné době, kdy na celosvětovou ekonomiku působí finanční krize, jsou slyšet ohlasy od výrobců jako je Ducati, Yamaha nebo Honda po snižování nákladů na závodění v mistrovství světa. Kromě peněz investovaných do výdajů za vývoj a testování, jsou nezanedbatelnou položkou v týmových účetnictvích také náklady na dopravu a účast v jednotlivých závodních víkendech. Kawasaki už v podstatě odstoupila z MotoGP a tak se objevuje otázka, jestli by nebylo možným řešením snížit počet velkých cen během sezony. Poté, co se rozrostl počet závodů na současných osmnáct, náklady týmům ještě narostly. Kromě Suzuki, však většina týmových manažerů zastává názor, že osmnáct velkých cen je ideální stav.
Herve Poncharal (Yamaha TECH 3): „Konkrétně pro mě není osmnáct závodů moc. Radši bych přidal ještě jeden závod a vynechal dvě testování. Když náš tým testuje v Austrálii, Malajsii nebo Kataru nedostaneme od promotéra žádné peníze a všechny náklady hradí náš tým. Když se účastníme závodů, nějaké peníze dostaneme.“
Livio Suppo (Ducati): „Dorna každým roky příspěvky týmům zvyšuje. Aby mohla Dorna rozdělovat peníze, musí mít nějaké příjmy. Čím více závodů se jede, tím více peněz může Dorna rozdělit. Současná situace je tedy kompromisem mezi tím, kolik Dorna rozdá a kolik my utratíme za závodění.
Paul Denning (Suzuki): „Nejlepším způsobem, jak snížit výdaje je redukovat počet závodů. Domnívám se, že snížení počtu závodních víkendů na patnáct by bylo ideálním řešením pro obě strany a nemělo by nějak ovlivnit příjmy od sponzorů.“