Team Roberts to pořád nechce vzdát

vydáno 14. 1. 2008, text LZ, foto RZ

Ještě včera jsme chtěli přinést horkou novinku, že Team Roberts je pro sezonu 2008 ze hry. Nemají motor (chtěli ho od Ducati), nemají jezdce, ale hlavně nemají sponzora. Ovšem o optimismus zdaleka nepřišli a zabalit to ještě nechtějí. A mají podporu z největších – samotnou Dornu. Věc se má tak, že j...

Ještě včera jsme chtěli přinést horkou novinku, že Team Roberts je pro sezonu 2008 ze hry. Nemají motor (chtěli ho od Ducati), nemají jezdce, ale hlavně nemají sponzora. Ovšem o optimismus zdaleka nepřišli a zabalit to ještě nechtějí. A mají podporu z největších – samotnou Dornu. Věc se má tak, že jejich primárním problémem je sponzor. Pokud v tomto uspějí, nebudou muset dál příliš bojovat – Dorna sama chce, aby Team Roberts pokračoval. Techniku mu prý najde sama, a najdou se i jezdci. Řešením mohou být i navrátilci. Závod v Kataru se jede už 9. března, ale Robertsovi už několikrát v minulosti dokázali postavit šasí během pouhých týdnů. Rok 2007 byl pro KR Team rokem z nejhroznějších, na které bude chtít tenhle jediný soukromý tým rychle zapomenout. Potýkali se se spoustou problémů, které začaly tím, že Hondou dodaný motor ani jednou pořádně nefungoval, a pokračovaly tím, že jako jezdec byl nasazen Robertsův nejmladší syn Kurtiss. Kurtiss Roberts, to je ten, co zásadně dojíždí mnoho minut po projetí posledního jezdce, pokud vůbec stihne projet cílem do konce televizního přenosu… Jó, motor. Honda, která si (s velkou dávkou zlé krve) díky svému předsednictví v asociaci výrobců prosadila snížení objemu na 800 cm3, (v domnění, že akorát ugumuje jeden válec z jejich pětiválce a pak už bude jen strouhat mrkvičku zbytku světa, který se bude muset pracně lopotit s vývojem od nuly), tak tahle Honda nakonec měla celou minulou sezonu tolik problémů sama se sebou, že musela vrhnout všechno, co měla, na záchranu vlastního továrního týmu a nechala Robertse na holičkách. Takže ani Honda, ani Team KR neměli chuť do další spolupráce (Honda vůbec do žádné), a tak se začalo spekulovat o novém motoru od Ducati. Jenže to už bylo pro sezonu 2008 pozdě.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...