Valencie - závod 250 cm3
vydáno 8. 11. 2009, text Jiří Nykodým, foto Honda
V dramatickém závodě dvěstěpadesátek získal titul Aoyama, Simoncelli závod nedokončil.
Do posledního závodu dvěstěpadesátek v historii MS nestartoval Alex Debón, který si sice vyjel poleposition, ale v kvalifikaci se zranil (zlomené žebro) a do závodu nemohl nastoupit, z poleposition tak startoval z kvalifikace druhý Simoncelli.. Nejlepší start předvedl Hector Barberá, který se ujal vedení. Na druhé místo se zařadil Thomas Lüthi, třetí jel Aoyama, čtvrtý Cluzel a pátý Faubel. Karel Abraham se po startu pohyboval na desáté příčce, Lukáš Pešek jel čtrnáctý.
Ještě v prvním kole se na druhé místo prosadil vedoucí muž šampionátu Japonec Aoyama, za něj se posunul Cluzel, Lüthi jel čtvrtý a první pětku uzavíral druhý muž šampionátu Ital Marco Simoncelli. V nájezdu do třetího kola stále vedl Barberá, který měl v zádech Aoyamu, na třetí místo se fantastickým předjížděcím manévrem dostal před Cluzela Simoncelli. Zanedlouho se přes Cluzela na čtvrté místo dostal i domácí Alvaro Bautista. Bautista předváděl velmi dramatické momenty, když chyboval, a moc nechybělo ke kolizi s Cluzelem. V šestém kole nastal strhující souboj, ve kterém se bojovalo o mistrovský titul. Na druhého Aoyamu útočil třetí Simoncelli a v nájezdu do jedné ze zatáček byl Simoncelli úspěšný a dostal se na druhé místo. V sedmém kole chyboval Hector Faubel, který skončil v kačírku a ze závodu odstoupil. Ve stejném okamžiku se dostal na vedoucí pozici před Barberu Simoncelli. Zlomový okamžik nastal o několik zatáček později, kdy Aoyama vyjel mimo trať, ale do závodu se vrátil na jedenáctém místě. V této fázi jel Karel Abraham na devátém místě a Lukáš Pešek držel čtrnáctou pozici. V jedenáctém kole závodu odstoupil pro technickou závodu Ital Mattia Pasini. Ve čtrnáctém kole závodu vedl Marco Simoncelli, druhý jel Barberá, třetí Bautista, čtvrtý De Rosa a pátý Di Meglio. Japonec Aoyama si držel desátou pozici, která mu i přes případné vítězství Simoncelliho zajišťovala titul mistra světa. Osm okruhů před cílem havaroval Francouz Mike di Meglio, když přebrzdil přední kolo. V následujícím kole přišel rozhodující okamžik celého šampionátu, když Marco Simoncelli p��ecenil přilnavost svého předního kola a havaroval, o titulu tak bylo rozhodnuto.
Po pádu Simoncelliho převzal vedení Barberá, druhý jel Bautista, třetí De Rosa, čtvrtý Lüthi a pátý Wilairot. Karel Abraham postoupil na sedmé místo, Lukáš Pešek držel třinácté místo. V předposledním kole havaroval Francouz Cluzel.
V derniéře čtvrtlitrů tak zvítězil Barberá, druhé místo obsadil Bautista, třetí De Rosa, čtvrtý Lüthi a první pětku uzavřel Wilairot. Karel Abraham v posledním kole bojoval s Wilairotem, ale nakonec dojel na šestém místě. Lukáš Pešek dojel dvanáctý.
Výsledky:
1. Hector BARBERA (E-Pepe World Team) 44'10.601
2. Alvaro BAUTISTA (E-Mapfre Aspar Team) +3.663
3. Raffaele DE ROSA (I-Scot Racing Team 250cc) +5.665
4. Thomas LUTHI (CH-Emmi - Caffe Latte) +5.680
5. Ratthapark WILAIROT (THA-Thai Honda PTT SAG) +13.601
6. Karel ABRAHAM (CZ-Cardion AB Motoracing) +13.697
7. Hiroshi AOYAMA (J-Scot Racing Team 250cc) +27.438
8. Alex BALDOLINI (I-WTR San Marino Team) +35.097
9. Roberto LOCATELLI (I-Metis Gilera) +35.866
10. Shoya TOMIZAWA (J-CIP Moto - GP250) +40.176
11. Shuhei AOYAMA (J-Racing Team Germany) +49.095
12. Lukáš PEŠEK (CZ-Auto Kelly - CP) +53.132
13. Balazs NEMETH (H-Balatonring Team) +1'06.014
14. Mike DI MEGLIO (F-Mapfre Aspar Team 250cc) +1'18.692
15. Valentin DEBISE (F-CIP Moto - GP250) +1'18.876
16. Bastien CHESAUX (CH-Matteoni Racing) +1 Lap
17. Vladimir LEONOV (RUS-Viessmann Kiefer Racing) +1 kolo
18. William DUNLOP (IRL-Bigman Racing) +1 kolo
19. Imre TOTH (H-Team Toth Aprilia) +1 kolo