Honzis
vydáno 5. 5. 2010
---------------------
foto: Jakub Nič
BMW do cestovního RT namontovalo sportovní dvouvačkový motor. Jak funguje?
Bavorák inovoval své cestovní ertéčko. Kromě líbivějšího vzhledu je hlavní změnou dvouvačkový motor ze silničáku HP2 Sport.

BMW R 1200 RT – kočár Jeho Veličenstva

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2010_18.jpg

Německé BMW a cestovní stroje, to je takřka synonymum. A model RT je v programu vzduchem chlazených dvouválcových boxerů dlouholetou stálicí. Letos dostala dvanáctistovka mírně upravený vzhled hlavně přední části a hodně upravený motor. Hlavní změnou jsou dvouvačkové hlavy pocházející ze 130koňového silničáku HP2 Sport. Výkon sice zůstal na 110 kobylách jako u předchozí verze, ale zvýšil se krouťák, a to jak v maximu, tak v nízkých a středních otáčkách. Vzhledem k nízké hmotnosti pouze 259 kg (na takovou almaru super číslo) dokáže RT jezdce potěšit opravdu dynamickým svezením.

Ale nejvíce ho bude těšit svým luxusním sezením a hlavně výbavou. Když se rozšoupnete, není problém ke standardně montovanému ABS přibrat ještě protiprokluz ASC, vyhřívané hefty a sedačky (těch je na výběr hned pět verzí a jsou nastavitelné!), elektronicky seřiditelný podvozek ESA druhé generace, tempomat nebo třeba audio soustavu. Že jsou to zbytečnosti? Svezte se a změníte názor. Jak jsem ho změnil já, to se dočtete v ČMN číslo 18, které vycházejí ve čtvrtek 6. května.



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Příspěvky motorkářů