Německé BMW a cestovní stroje, to je takřka synonymum. A model RT je v programu vzduchem chlazených dvouválcových boxerů dlouholetou stálicí. Letos dostala dvanáctistovka mírně upravený vzhled hlavně přední části a hodně upravený motor. Hlavní změnou jsou dvouvačkové hlavy pocházející ze 130koňového silničáku HP2 Sport. Výkon sice zůstal na 110 kobylách jako u předchozí verze, ale zvýšil se krouťák, a to jak v maximu, tak v nízkých a středních otáčkách. Vzhledem k nízké hmotnosti pouze 259 kg (na takovou almaru super číslo) dokáže RT jezdce potěšit opravdu dynamickým svezením.
Ale nejvíce ho bude těšit svým luxusním sezením a hlavně výbavou. Když se rozšoupnete, není problém ke standardně montovanému ABS přibrat ještě protiprokluz ASC, vyhřívané hefty a sedačky (těch je na výběr hned pět verzí a jsou nastavitelné!), elektronicky seřiditelný podvozek ESA druhé generace, tempomat nebo třeba audio soustavu. Že jsou to zbytečnosti? Svezte se a změníte názor. Jak jsem ho změnil já, to se dočtete v ČMN číslo 18, které vycházejí ve čtvrtek 6. května.