Tenhle test je jasným důkazem, že jeden člověk může věci vidět nějak a druhý zase jinak. V souboji mezi
Monsterem 696 a novým
Gladiem od Suzuki jsem měl
jasného vítěze.
Ducati sice
není bez chyby, její protivné páčky ovládání motorky zrovna neulehčí (napřesrok už dostane normální), sedlo je příliš skloněné, takže si mačkáte ehm o nádrž, a dvouventilový vzducháč s dlouhými převody má specifický charakter. Jeho malý objem si úplně nerozumí s euro-normami, tenhle motor prostě žadoní o otevřené výfuky. No nicméně Monster jako takový
má prostě ten svůj
nezaměnitelný půvab, výborně brzdí, má skvělý sportovní posaz a je to zkrátka taková kolobrnda.
To
Gladius mi přišel jako hodně
nepovedený, motor má tvrdý záběr odspodu, v podvozek jsem nezískal důvěru ani po delší době, brzdy ji ztratily hned a sedlo bych regulérně nazýval prknem. No dobře, tak
motor jede, no, ale že bych kvůli tomu tuhle motorku upřednostnil...
No vidíte, a naše dvě testovací pilotky,
Helča a
Kytí, obě zkušené jezdkyně, to viděly
úplně obráceně. Monster byl na ně
příliš specifický, postavený spíše na image než na jízdu. Moc široká řídítka, moc měkké sedlo, horší řazení a hlavně, ten motor - nejede. Já jsem mu to odpustil a soustředil se na jiné věci, holky ne. Prý mu moc dlouho trvá, než se rozkodrcá. A na plné čáře to u nich
vyhrál Gladius, jehož čtyřventilový vodník je prostě čtyřventilový vodník. Jediné, na čem jsme se shodli, že ty brzdy moc nebrzdí, ale jinak nechápaly, co proti Gladiovi mám. Úžasně hebká a ovladatelná motorka to prý je.
Celý příběh vyšel ve
čtvrtek 19. listopadu v
ČMN 46. Tady máte zase něco fotek navíc ;-)