Jakub Nič
vydáno 12. 9. 2011
---------------------
foto: Honda
Honda CB1300 se umí chovat i po letech, má styl, kulturu a vychování
Má styl, kulturu a vychování. Ale! Není už v přechodu? Běhá pořád jako za mlada?

Odkojená jazzem

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_34.jpg
Ale jaképak „ale“. K přechodu má CB-dáma opravdu ­daleko a z běhání vrásky také nemá. Nenechte se zmást jejím aristokratickým přízvukem a líčením starší, leč stále atraktivní šlechtičny. Už to není rockerka, přičuchla k jazzu, kávě, relaxaci. Účes přední kapotáže u verze S připomíná začátky superbiků počátku osmdesátých let, ovšem je parádně umělecky vyvedený. ABS u takovéhoto cestovně-zábavného siláka také není k zahození (na naháči volitelně, kapota sériově). CB1300 je velice schopný cesťák, milující celodenní, jemně sportovně naladěné výlety kamkoliv, ale třeba i každodenní rozvážku posádky do práce. Potěší několik praktických vychytávek jako přihrádka v kapotáži na doklady a mobil, parádní čitelnost stroje a nádherné zpracování. Vše je řešené jednoduše, tak nějak klasicky – postaru, avšak až zákeřně elegantně a čistě.

Motor
Motor postavený na motivy staré dobré prabáby CBR1000F se do CB svým charakterem opravdu hodí. Sice šestnáctiventil, ale hodně robustní, s výkonem a krouťákem posazeným hodně dolů, charakteristikou (a otáčkami) podobnou autařským motorům. Je mu celkem jedno, jaký tam máte kvalt, od nějakých 1200 otáček prostě táhne dopředu, bez chrochtání a cukání. Jízda tak může být relativně rychlá, a přesto relaxační – noční tiky z okruhové šestistovky, při kterých vám cuká nárt levé nohy nahoru a dolů, zaž��vat rozhodně nebudete. Model „S“ dostal vylepšenou 32bitovou stříkačku, která reaguje ještě o poznání jemněji než už tak jemná mapa na CB1300 od 2003. Slovíčko „jemný“ se k CB vůbec náramně hodí.

Ovladatelnost
Klasický český, kvasnicovým extraktem sycený sto- a vícekilový řízek dostane podvozek při sportovním akčnění relativně snadno na limit. Vidlice nepatří k nejtvrdším, ale Banditi, XJR1300 a GSX1400 jsou na tom mnohem hůř. Podvozek je nastaven na pohodu, aby projetá díra dírou nebyla. Člověk standardního konfekčního kalibru by měl být spokojen. Ovladatelnost patří k těm vydařeným, motorka jede, kam jezdec chce, a přestože má ocelový rám klasické konstrukce, zápasit s ním ani při svižnějším tempu není potřeba. Pochopitelně superbike moderní éry neočekávejte, ale v roce 2009 to rozhodně byla mezi velkými naháči absolutní špice. Potěší možnost otočení představců řídítek o 180 stupňů, přičemž řídítka se dají posunout o 20 mm blíž k jezdci. Čtyřpístkové Nissiny fungují precizně.

Výbava
Paráda. Zapalování je párováno s klíčkem, čili immobilizér HISS bez originálně načipovaného klíčku nikdo jen tak neoblafne. Dokoupitelný je alarm a U-zámek vmačknutý zespod do sedla také potěší. Navíc kromě místa pod sedlem (vééélkého! ) máte v bočnici kapotáže dvě přihrádky na mobil a doklady, z toho jednu zamykatelnou.

Kvalita a spolehlivost
CB1300 se nekazí. Motor je za ta léta dochytaný, bez much. Výfukové potrubí je kvalitní nerezové, počítalo se i s celoročním provozem. Zpracování všeho je prostě špičkové.

Hodnota
CB1300 je typickým představitelem peněžní sekce „hodně motorky za dobrý peníz“. Nebo možná výstižněji, „hodně trvanlivé motorky za dobrý peníz“. Majitelé CB1300 nejsou většinou žádní velcí střelci a o své stroje pěkně pečují, a pokud není stroj viditelně poničený (nebo kvalitně zamaskovaný havarovaný), neměl by po jeho koupi vyvstat žádný zásadní problém.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Příspěvky motorkářů