Varadero i
Stelvio jsou opravdu
velké motorky a říkal jsem si, že budou i náturou hodně podobné. Do terénu nebude ani jedna, u Stelvia NTX situaci nezachrání ani to
úzké zadní kolo - na standardním Stelviu je vzadu stoosmdesátka, takže to se ani jako terénní motorka netváří. Jenomže se ukázalo, že verze
NTX je
na hony vzdálena standardní verzi - trochu jiný motormanagement a hlavně
expediční výbava (mlhovky, hliníkové kufry, padáky, kryt na motor...) ve spojením se zmíněným úzkým zadním kolem udělaly divy. Tahle motorka se opravdu tváří, že se ani Mongolska nebojí.
To
Varadero je
jiná písnička a není divu, že je to motorka tak oblíbená. Takhle
pohodlný cesťák jen tak nenajdete - obrovské plexi, pohodlíčko kanapíčko, jen se nedejte zmást označením cestovní enduro. To slovíčko "enduro" je tady zřejmě jen kvůli vzpřímenému posazu a o něco delším pružicím drahám.
Ostatně, jak to s Varaderem a Stelviem NTX je bylo detailně popsáno v
ČMN 47, které vyšly
26. listopadu. Tady máte pro změnu fotky, které se do ČMN nevešly.