Nalijme si čistého vína. Kapotovaný bratr, který čeřil vody redakcí před třemi lety, moc nadšení v testovacích jezdcích nezanechal. Podivné zpracování, velká váha, málo agilní motor, hrozné brzdy. To vše přispělo k celkově špatnému hodnocení Quannonu a v očích mnoha to s předstihem přispělo k velice negativnímu pohledu na aktuálně testovaný model Naked, ještě před nasednutím. Vzpomeňte si ale na přísloví o flintě v žitě. Naked do žita totiž nepatří!
Osloví
Na první pohled je verze Naked mnohem dominantnější než kapotovaná varianta. Hodně vystrčené budíky pod moderním krytem, odvážný moderní přední světlomet, zajímavé polepy podsedlového plastu. Tady je prostě na co se koukat a motorka budí velký zájem i u kolemjdoucích. Design je silnou stránkou Nakedu. Je nízký a dlouhý, stavěný na pomezí caferaceru a streetu. To poznáte při nasednutí na motorku již z ergonomie, která je v trojúhelníku řídítek, sedla a stupaček velice specifická. Pro nezasvěcené lze tuto větu přeložit jako „velice asijská“.
Vybavenost znamená připravenost
Na motorce mě vždy potěší, když mám na palubním přístroji k dispozici hodiny. Především při pohybu ve městě jsou velice důležité, a tak píši Nakedu první plus. Další si zaslouží LED-diodové blinkry, jejichž viditelnost je i za ostrého slunce velice dobrá. Motorka je vybavena vzhledným palivoměrem, který ale v půlce testu začal z nevysvětlitelných důvodů zlobit a vzhledem k absenci mechanicky přepínatelné rezervy nádrže byly delší výlety s nefunkčním palivoměrem poměrně adrenalinovým zážitkem. Co se tripmetru týče, jeho ovládání není zrovna z nejintuitivnějších. Nezodpovězenou hádankou potom zůstává počítadlo kilometrů, které nelze vynulovat ani přenastavit. Není nijak označené a ukazuje o cca 200 km méně než celkové počítadlo kilometrů ODO.
Nemá problémy
A jdeme se podívat na zoubek technice. Rám je hliníkový, což znamená úsporu váhy. I tak je ale zásadním, ale naštěstí jen jediným nedostatkem celého stroje. Při průjezdu rychlejšími zatáčkami nemá takovou tuhost, jakou by takto nízký a dlouhý motocykl vyžadoval. Naopak doslova radostí je čtyřventilový motor, chlazený vzduchem v kombinaci s olejem. Vzduchový čtyřventil je ve stopětadvacítkách ojedinělou kombinací, ale čtyři ventily motoru v tomto případě nesmírně svědčí. Je to zcela evidentní na jeho zátahu a chuti k vytáčení se. S tímhle motorem je na rozdíl od konkurence alespoň trochu sranda a i když pětistupňová převodovka není odstupňovaná úplně nejšťastněji, především přechod mezi prvním a druhým rychlostním stupňem není vůbec ideální, jedná se o velice kvalitní celek, se kterým není problém uhánět i na delší vzdálenost s rychlostí neklesající pod 110 km/h.
Něco mezi cafem a streetem
Po stránce odpružení můžeme u Kymca mluvit o standartu. Nejen přední vidlice, ale i zadní centrální tlumič by si zasloužily na naše silnice o něco vyšší zdvihy, ale už z povahy motorky vyplývá, že před zpomalovacím prahem budete muset opravdu ubrat. Právě díky menším zdvihům je i celé nenastavitelné pérování o něco tvrdší. To ale lépe koresponduje s dvoupístkovými brzdovými třmeny, které jsou použity jak vpředu, tak vzadu a podvozek na jejich funkci nereaguje nesmyslným potápěním, jaké známe od konkurence. K pohotovému zastavení motorky vám stačí dva prsty na páčce přední brzdy. Brdzy jsou tak jednoznačně největší předností Nakedu. Za to Quannon vděčí i velkému přednímu kotouči. Průměr 276 mm je opravdu nadstandard. Co zastaví brzdy, ovšem neudrží gumy. Zde se bohužel dostáváme opět do tchajwansko-čínské třídy, ve které vývoj nejde dopředu rozhodně takovým tempem, jako u ostatních komponent tchajwanských a čínských motocyklů. Spíše se dá říci, že se zasekl.
V nákladech
Kymco Quannon Naked 125 není z nejlevnějších, nebudeme si nic nalhávat. I jeho provoz je kvůli čtyřventilové technice trochu nákladnější. V kombinovaném provozu spolyká 3,2-3,5 litru paliva na 100 km. Za mírné navýšení spotřeby může bezpochyby i sytič, který po nastartování i zahřátého agregátu vyžene otáčky nad 3000 za minutu po docela dlouhou dobu.
Quannon Naked toho nabízí na svůj původ opravdu hodně a snad kromě šílené tyče nad kyvnou vidlicí, aretující zadní brzdu, je i dostatečně sexy. Bohužel jeho cena ho posílá mezi úplně jinou konkurenci a v té musí mít strach, že neobstojí. Nepomůže mu ani hliníkový rám, který od kapotovaného modelu Quannon nezaznamenal většího pokroku.
Kymco Quannon Naked
Objem 124 cm3
Výkon 9,6 kW/12,9 k@10 000
Točivý moment 9,8 Nm@8500
Hmotnost (provozní) 132 kg
Cena 69 990 Kč
Motor: čtyřdobý, vzduchem olejem chlazený jednoválec, OHC/4, vrtání × zdvih 56,5 × 49,5 mm, kompresní poměr 11:1, karburátor, elektrický startér, pětistupňová převodovka
Podvozek: dvojitý páteřový hliníkový rám, vpředu nenastavitelná vidlice, zdvih 115 mm, vzadu ocelová kyvná vidlice s centrálním tlumičem, brzdy vpředu kotouč Ř 276 mm, dvoupístkový třmen, vzadu kotouč Ř 220 mm, pneu vpředu 110/80-17, vzadu 140/70-17
Rozměry: délka 2057 mm, šířka 783 mm, výška 1174 mm, sedlo 800 mm, rozvor 1355 mm, světlá výška 170 mm, nádrž 13,5 l