Martin Houška
vydáno 21. 1. 2011
---------------------
foto: Jakub Nič
Kymco Like 125 - osobitý díky barevnému provedení a retrostylu
Kymco, přední tchajwanský výrobce čtyřkolek a skútrů, se v Česku drží na velmi dobré pozici v počtu prodaných kusů. K té mu pomáhá i italsky tvarovaný skútr Like nabízený ve verzích 50 a 125 cm3. Otestovali jsme tu silnější.

Tchajwanská Vespa

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_37.jpg

První věcí, kterou člověk na novém motocyklu hodnotí, je design. Ten se u Kymca Like rozhodně povedl. Inspiraci hledal italský designér Massimo Zaniboni ve své domovině a u skútrů, které se pro tento druh vozítek staly synonymem. Chromová zrcátka, relativně jednoduchá, ale zato funkční tvary, světlo na řídítkách a široký zadní blatník. Vespa zůstane Vespou, ale v tomto případě se vyznavač retra stydět nemusí. Retrostyl ve spojení s barevnými provedeními je to, co dává Liku jeho osobitost.

Do města
Město je přesně to, pro co je Like určen. Dojíždění ze třicet kilometrů vzdáleného satelitního městečka pro milionáře asi nebude to pravé ořechové. Vyzkoušel jsem to (bohužel jen tu jízdu, ne být milionářem) a nemožnost natáhnout si při delší jízdě nohy, byť jen o kousek, mi po čase trochu vadila.

Jakmile jsem se ale dostal do města, začaly se projevovat silné stránky tohoto,,Tchaj-Itala", posaz tady potřebujete přesně takovýhle akčnější. Like potěší svou praktičností - mezi nohama není středový tunel a v klidu si tam uložíte tašku s nákupem nebo batoh, před sebou máte ještě schránku na doklady s 12V zásuvkou. Nádrž o objemu 6,5 litru je umístěna pod sedlem, čímž se u celkem malého skútru musí zmenšit podsedlový zavazadlový prostor. Integrálku sem nenacpete, ale tento problém pořešili u Kymca jednoduše - v základu dostanete k Liku topcase, kam toho už poskládáte celkem dost.

Brzdy na blondýny
Jednou z nedocenitelných věcí v městském provozu a neustálém motání se v kolonách jsou kvalitní brzdy. Tady soudruzi z Tchajwanu neudělali jedinou chybu. Do kotoučů o průměru 220 mm vpředu a 180 mm vzadu se brzdy zakusují s takovou chutí, že to napoprvé člověka až zaskočí. Prostě skvělá zbraň proti telefonujícím blondýnám za volantem obrovského Mercedesu, chvátajícím na přilepení umělých nehtů...

Obratně
Motoricky není Like žádný závoďák, ovšem na svižný odpich z křižovatky jeho sedm kilowatt výkonu bohatě stačí. Také udávanou maximální rychlost 85 km/h překročíte celkem snadno, tedy alespoň podle údajů na pěkném rychloměru.

Podvozek též není špatný, ale určité výhrady bych měl. Do zatáček jde Like díky 12palcovým kolům velice ochotně, s ničím se nemusíte prát a při kličkování v koloně oceníte velký rejd. Provozní hmotnost 121 kilo je snadno zvladatelná i pro drobnější část něžného pohlaví (a nejen pohlaví), která ocení i výšku sedla 780 mm. Bohužel, když se dostanete na ulici osazenou dlažebními kostkami místo asfaltu, Like vás celkem pěkně naklepe. V tomto případě bych ocenil aspoň trochu měkčí nastavení tlumičů.

Nejen pro laiky
V celkovém součtu je Kymco Like 125 zajímavým kompromisem italského retrodesignu a ceny blížící se čínské,,konkurenci nekonkurenci". Dílenským zpracováním se řadí, jak je u tchajwanských výrobků zvykem, značně nad Číňany, ale ještě pořád kousek pod Italy a Japonce. Je-li pro vás rozhodující poměr cena/výkon, pak by vás Kymco Like rozhodně mělo zaujmout, ať už jste laik (nebo vlastně Like?), anebo jen hledáte alternativu k velké motorce, určenou k dojíždění do práce.



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Příspěvky motorkářů