Oba stroje pohání méně než litrový véčkový dvouválec o výkonu
50, resp.
54 koní a točivém momentu lehce pod
80 Nm. To na shodnou provozní hmotnost
278 kg bohatě stačí k tomu, aby obě motorky výrazně překročily legislativní rychlostní maxima, ale zároveň jsou to podle mého názoru i velice příjemné stroje
na začátek. Ještě přednedávnem jste na nich dokonce mohli jezdit od 18 let, neboť poměr 0,16 kW/kg splňovaly více než bohatě, ovšem co ze zákona vypadla "25 kW nebo poměr 0,16 kW/kg" a je požadováno splnění obého, mají teenageři smůlu a musejí si počkat až do
21. V tomto případě mi to ale přijde vysloveně škoda.
Yamaha je letos nová a byť je motor chlazen
vzduchem a ne
vodou jako u Kawy, je z něj cítit
modernější charakter. Také se mu moc nelíbí podtáčení, naopak dvouválec VN si rád jen tak
bublá. Podvozek Kawy je
sportovně tvrdší, Yamaha jezdce rozmazluje
komfortem. Midnight Star má i silnější
brzdy, ovšem kdo by to bral jako výzvu ke sportování, splakal by nad výdělkem - plotny místo stupaček totiž
dřou o zem už při pohledu na zatáčku a za chvíli jste až na rámu. To Kawa se náklonům vůbec nebrání.
Celý článek vyšel ve čtvrtek
15. října v
ČMN č. 41 a zde máte fotogalerii