Ondřej Hrůza
vydáno 16. 5. 2011
---------------------
foto: Ondřej Hrůza
Monster Cuda - když nechcete, aby vaše motorka zapadla mezi ostatními
Spoustu z vás už asi váš stroj v továrním provedení začal trošku nudit. Stejně jako Ivana od České Lípy. On se ale rozhodl, že s tím musí něco udělat. A pak objevil značku Barracuda…

Tahle barakuda nekouše

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_39.jpg
Se značkou Barracuda Moto jsem se setkal poprvé v roce 2006 na veletrhu EICMA v Miláně. Ani jsem si skoro nevšiml, co vlastně nabízí, ale úplně mě sejmulo pojetí stánku a hlavně nejkrásnější hostesky na veletrhu, které byly oděny „méně než spoře“. Andreas Borst, kamarád a německý motoristický redaktor, mi tehdy řekl, že už tuhle firmičku nějaký pátek sleduje a že si myslí, že jednoho dne Barracuda převálcuje ostatní známé značky nabízející díly a doplňky na sportovní motorky. Docela věřím tomu, že se jeho věštba vyplní, protože v Itálii, kde je Barracuda doma, se tak už stalo.

Nesmí jít o kvantitu
Projekt Barracuda vznikl v roce 2002 v italské Florencii a jeho duchovní otec a současný ředitel společnosti Barracuda Moto, Alessandro Giardina, ho založil s jediným cílem – nabídnout motorkářům díly a doplňky, které dokážou razantně změnit vzhled jejich miláčka, ale přitom dokážou fungovat stejně dobře a stejně dlouho jako originální komponenty.
Na otázku, jak ho to vlastně celé napadlo, mi odpověděl: „Odmalička jsem se svými přáteli jezdil na motorkách. Víte, my Italové máme jednu takovou vlastnost, že nedokážeme nechat auto nebo motorku v tom stavu, v jakém jsme to koupili. Ze všeho děláme závodničky. Protože se nám to líbí a protože jsme rádi, když máme něco jiného než ostatní. A tak jsme si jako mladí začali kupovat kapotážky a různá plexi apod. Samozřejmě od různých prodejců, kdo co sehnal. Jenže pak ty věci praskaly nebo přestávaly fungovat ve chvíli, kdy je člověk zrovna potřeboval. Tak jsem se jednoduše naštval a rozhodl se, že lidem podobně postiženým, jako jsem byl já a moji kamarádi, nabídnu doplňky, které budou stoprocentní. Začali jsme s výrobou blinkrů, padáků, gripů a držáků značek a dnes máme katalog, kde najdete velkou škálu výrobků na většinu oblíbených superbiků, supersportů a naháčů všech světových značek. Základním mottem naší společnosti je, že jde především o kvalitu a okruh spokojených zákazníků, kteří pomáhají vytvářet firmě dobré jméno, a ne o prodeje neustále se zvyšující geometrickou řadou. Své zástupce v jednotlivých zemích neustále objíždím a navštěvuji a společně vymýšlíme různé akce pro naše zákazníky.“

Z okruhu na silnici a zpět
Barracuda začínala doplňky, které vycházely ze závodních komponentů a měly běžné stroje připodobnit závodním speciálům. Podobné to bylo u více firem s italským „srdcem“, jako Ferracci Racing Products nebo Rizoma. U Barracudy se to však nakonec celé ještě otočilo a kromě toho, že hltí trh díly a doplňky na produkční biky, věnuje se také vývoji speciálních závodních komponentů. Od roku 2004 má dokonce vlastní závodní tým, kde jezdci i mechanici testují barakudí produkty doslova ohněm v italském národním Honda Cupu (Hornet a CBR600RR) a v italském mistrovství naháčů – z obou soutěží má mistry! Od závodní sezony 2008 je Barracuda jedním z předních partnerů Jorgeho Lorenza nebo Rubena Xause.
„Nechceme dávat našim zákazníkům pouze kvalitu, ale také styl. Módní a možná trošku i životní. Šlo nám o to, aby každý člověk, který si zkrášlí svůj stroj nějakým dílem značky Barracuda Moto, pochopil, že se tím stal členem určité společnosti lidí s podobným názorem a pohledem na věc. Proto dnes už nenabízíme jen motocyklové komponenty, ale také vlastní kolekci motocyklového oblečení, módu pro volný čas a helmy, které svým designem doslova rozbily italský trh,“ dodal k dalším aktivitám Barracudy Giardina.

NadMonster
Ivan Šulc žijící kousek od České Lípy je opravdový italofil. Od mládí má rád nenapodobitelný italský design a takový ten pohodový životní styl pod heslem „no problemo“. Co jiného by měl mít člověk tohoto zrna v garáži než Monstera. V tomhle případě 900 i.e. Jenže i Ivanovi se stalo přesně to, o čem mluvil Alessandro Giar­dina. Začal potkávat jiné jezdce na Monsterech. A nejen standardních, ale i upravených. Už nechtěl, aby jeho motorka zapadala, ale chtěl něco extra. Hodně extra! A tak začalo období hledání v zahraničních časopisech a surfování po internetu, než kápl na italskou Barracudu. V kombinaci s originálními doplňky od Ducati Corse dokonalá symbióza designů italské školy.
A tak zůstal z milého Monstera jen základ, který má jasně přiznat, o který model se jedná, což člověka donutí důkladně prostudovat, co všechno je jinak. Zůstaly karbonové kryty, zbytek už byl na Barracudě. O agresivní předek připomínající spíše nějakého Raptora se zasloužila přední maska s integrovaným světlem New Dinamik, dozadu putovalo minimalistické světlo s LED diodami. Své místo opustily i původní blinkry, které nahradily designovky Silur Indicator. Ty jsou opravdu libové! Je tady i jednodušší držák RZ a pod motorem typický cupový klín Aerosport. No a pak spousta dalších drobností jako nové držáky řídítek, padáky, závažíčka do řídítek, rukojeti Racing Supergrip a opravdu slušivá zrcátka řady Ego.
I když Ivan měl na Monsteru laďáky, chtěl, aby byl Barracuda design dotažen do konce, takže namontoval i barakudí koncovky. Když tuhle zajímavost dokončoval, ještě nevěděl, jak mu změní život. Protože pár měsíců na to, co si takhle udělal radost, už podepisoval ve Florencii smlouvu na zastoupení Barracuda Moto pro Českou republiku…


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Příspěvky motorkářů