Radek Navrátil
vydáno 18. 1. 2011
---------------------
foto: Jakub Nič
Peugeot New Vivacity - malá padesátka, která dokáže schovat dvě helmy
Vivacity je pěkným příkladem toho, jak mnoho se toho na trhu skútrů změnilo. Vítejte v novém světě padesátek.

Spoutaný bonbonek

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_40.jpg
Na konci tisíciletí stála tehdejší verze bez pár korun 60 tisíc a s touto cenovkou byla nejlevnějším Peugeotem. V okolí této sumičky ostatně začínaly ceníky skútrů všech výrobců. Deset let poté začínají nabídky za nejlevnější skútry hluboko pod polovinou této částky. Nová Vivacity už není nejlevnější ani u Peugeotů: model V-Clic vyjde na 27 500, nová Vivacity byla zlevněna z původních 44 900 na 38 000, což je přibližně střední hladina, ve které se padíky dnes pohybují.

Technických změn proti předchozí generaci pár je, o fous se zvětšil přední kotouč, délka narostla o 17 cm, nádrž pojme o 2,5 litru více, no a nahoru vyskočila i hmotnost - suchá o 14 kg. Celkem o dost, co? Podstata je ale stejná. Vzduchem chlazená pajda jednoznačně určená pro slečny. Což není míněno jako nadávka, jednoduchá usměvavá maska starší verze prostě slušela ženským. V��dycky, když jsem na Vivacity potkal nějakého chlapíka, vypadal, jako by to ukrad' nějaké školačce s culíky.

Jůůů, ta je hezká
Nová Vivacity dostala nové šatičky, které jsou pěkné a podobně jako u předchůdkyně i osobité. U mě soukromě vyhrává pohled zezadu s kvalitním osazením. S malým baťůžkem na zádech a ohonem vlasů padajících z helmy je to až kolikrát rozptylující.
O čem jsme to mluvili. Jo, už vím. Úplně cukrově vypadá taky jiskřivá bílá perleť, ve které byl testovaný skútřík. V testu francouzského skútru by asi nemělo chybět slovo šarmantní, takže tady je - nová Vivacity je fakt charmant.

Výbava i ježdění jsou takové, jaké asi od elegantní pajdy čekáte: příjemné odpružení, jednoduchá palubka, u děvčat sbírají hodně bodů velká zrcátka, brzdí přiměřeně... mno a řeč přišla na motor. Ten je asi OK, ale v provedení „Vmax rovná se 45 km/h“ toho moc nepoznáte. Proč proboha půjčují novinářské bandě seškrcený skútr? Stejně jako u předchozí verze lze rychlost (i spotřebu) zvýšit změnou variátoru, Viva pak jede přes 70 km/h, a s tím už se dá žít. Ale pětačtyříctka je fakt za trest.
Uvažoval jsem, kde se s takovou rychlostí dá jezdit, aniž by vás ohrožovala předjíždějící auta. V univerzitním campusu? Jezdit jen v úsecích zpomalených na 30? Po cyklistických stezkách? O jaké Viva City tady jde? Ach jo, kvůli tomu si ho přece koupí pět lidí ve státě? Jinými slovy důrazně doporučuji nehrát šaškárnu a prodávat otevřenou verzi. Omezení na 45 pro teenagery na silnicích jejich bezpečnost nezvýší, ale naopak.

Parkování pro dvě škeble
Na chvilku zanechám láteření. Máme tu také jedno příjemné překvapení. Vivacity dokáže schovat dvě helmy, jednu jetku pod poklop v přední kapotě, druhou pod sedlo, a to dokonce integrální. Ne že by to bylo pořád potřeba, jen sem tam se to hodí cestou na koupaliště a tak. Do takovýho střízlíka byste to neřekli, v pajdách je to určitě nadstandard.

Tak a teď tu druhou, nepříjemnou věc. Holčičí skútr by měl být co nejvíc blbuvzdorný. Tak proč tu je boční stojánek, který se nedokáže aretovat vyklopený? Mívaly to kdysi Ducatky, ale u nepoměrně těžší motorky jste aspoň byli samo sebou nuceni si to hlídat. Pán z oddělení stojánků zkrátka asi stávkoval, minimálně k velké radosti všech pojišťováků, kteří takovéhle zbytečnosti budou likvidovat. A pak je taky škoda, když bude nějaká pyšná majitelka kvůli tomu bulit, ne?


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Příspěvky motorkářů