Možná jste si ani, díky humbuku kolem Diavela, nevšimli, že Ducati má pro letošek ještě další novinky. Jednou z nich, zdánlivě tou nejmenší, ovšem co do prodejů zřejmě nejzásadnější, je nový
Monster 1100EVO. Toho poznáte na první pohled podle
výfuků po stranách místo pod sedlem.
Největší technické změny se udály na
motoru, který dosahuje magické hranice
100 koní. Jasně, pro superbike žádná míra, ale pro vzduchem chlazený dvouventil plnící všechny euro-normy už je to celkem mazec. Nové jsou kartery, setrvák, hlava má spalovací prostor pouze
s jednou svíčkou (doposud twin spark), zvětšily se zdvihy ventilů atd., prostě nenápadná, ale výrazná evoluce. Jestli tam skutečně je o pět koní víc, to jsem tak úplně nepoznal (ono také jsme na Etnu stoupali až do
1850 metrů, kde se každému motoru už zdá o čertech, ale Monstřík byl pořád v plné síle), ale poznal jsem uhlazenější výkonovou křivku. A také
novou spojku - staromilci zapláčou, že tady nic nechřestí, ale já si tuhle novou "mokrou" a antihoppingovou záležitost nemohl vynachválit.
Stejně pozitivně musím zhodnotit i novou
ergonomii podobnou loni představené 796. Jiné
sedlo je mnohem lépe tvarované a už vám nedrtí, ehm, víte co,
vyšší řídítka také neurazí a hlavně, největší pochvala letí do Boloně za
oddělené stupačky. Doposud byly ty jezdcovy a spolujezdcovy na jednom segmentu, což pilotovi nepříjemně roztahovalo paty do stran, teď už vás nikde nic netlačí a sedíte zcela přirozeně.
EVOMonster už ve standardu přichází s tzv.
Ducati Safety Packem, který obsahuje
ABS od Bosche a čtyřstupňovou kontrolu trakce
DTC. Oba systémy jdou i zcela vypnout a pod Etnou se teda osvědčily náramně - ábíčko zasahuje příjemně pozdě, trakce není příliš invazivní, ovšem účinná maximálně. Ducati bude nového Monstříka prodávat od příštího měsíce a dáte za něj rovných
285 tisíc kaček. Vzhledem k tomu, co ta motorka nabízí (plus nezaměnitelné italské charisma), je to cena skutečně velice zajímavá.