Jakub „Hawk“ Dražan
vydáno 14. 2. 2011
---------------------
foto: Jakub Nič
Rieju Tango 250 - Osobitý šoumen do města, který si vzal za vzor Yamahu Tricker

V rytmu Tanga

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_48.jpg
Do motocyklu o hmotnosti 101 kilogramů bez náplní si můžete vybrat ze tří agregátů různých objemů. V nabídce je dvoudobá padesátka nebo 125 a 250 cm3 ve čtyřdobém provedení. Já měl možnost vyzkoušet a otestovat vzduchem chlazenou dvěstěpadesátku, u které jsem sázel především na její krouťák.

Potlačování pudů
Tango je vybaveno komponenty zvučných jmen, jako jsou ovládací prvky Domino, vidlice Paioli, brzdiče AJP a další. Motorka je to extrémně krátká, což oceníte především v městských uličkách, kde s vámi pojede doslova kam si řeknete.
Pravé zápěstí si budete ale spíše šetřit, protože vytočit motor za půlku otáčkového spektra znamená připravit se na pořádné vibrace. Právě ty jsou velkým nepřítelem téhle švandy na dvou kolech, jejíž top-speed dosahuje nějakých 110 km/h. Jízda v takové rychlosti není zrovna požitkem. Konec konců, pro tohle Tango stvořeno ani nebylo. A pokud budete nuceni někam se rychle přepravit, buďte připraveni na boj s kmitáním řídítek.

Do plné
Nádrž skýtá prostor pro 5,5 litru paliva, a pokud nebudete dojíždět na poslední decku benzínu, více než za sto dvacet nenatankujete. S plnou bandou si pak vystačíte na nějakých 100 km. Při plném stavu nádrže se ovšem může stát, že se část paliva dostane nedokonale těsnicím leteckým uzávěrem ven na lak nádrže. Pokud nestojíte o zažloutlou mapu kolem víčka, mějte po ruce něco na otření...

Městský šoumen

Tím nejlepším, co Tango umí a o co si s tím svým krouťákem, který máte plně k dispozici, přímo říká, jsou odjezdy z křižovatek po zadním. To vám půjde jedna báseň a víceméně záleží pouze na vaší hravosti, protože tahle motorka se k tomu dlouho přemlouvat nenechá. Pravda, podvozek se sice ve svíci chová trochu nervózně, konkrétněji vše padá na hlavu zadního centrálního tlumiče, ale když si zvyknete na jeho progresivní chod, je to sranda. Horší je to s jízdou po předním. Dvoupístkový brzdič AJP a pumpa stejného výrobce měly hodně kilometrů na to, aby si sedly a předvedly, co v nich je. Bohužel žádnými velkými výkony ve finále neohromily a brzdný účinek hodnotím spíše jako podprůměrný.

Na jedné větvi

Tango se řadí mezi Tricker od Yamahy a nyní i nový Gas Pampera. Tyhle motorky si nedělají vrásky s kdejakými vylomeninami a v tom je jejich síla. Tango je prostě městský funbike na ježdění do školy, do práce nebo na sobotní párty, kde je potřeba získat trochu toho zájmu. A i když slabinou téhle továrny na zábavu jsou vibrace, přední brzda a vyšší pořizovací cena, co se týče pozitivní stránky věci, čeká vás velká porce zábavy hraničící s trialem a v neposlední řadě i nízká spotřeba, a to se počítá.

Motocykl do testu zapůjčila firma Enmoto.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Příspěvky motorkářů