Model DR125SM je tu s námi již dva roky. Byly to dva roky, kdy se motorka držela spíše v ústraní zájmu a tak tomu nejspíše bude i nadále. Proč ale? Jaká je? Nikde se toho o ní moc nedočtete. V rukou ji neměl prakticky žádný z novinářů a hodnotné zkušenosti mají pouze majitelé, kterých je jako šafránu.
Vypadá elegantně
Decentní linky, černá barva doplněná o žluté detaily. Nízká stavba, sedmnáctipalcová kola a 8,1 kW. To jsou základní rysy malé motardové Suzuki, kterou jsme svěřili do rukou našeho předního supermotardového jezdce Petra Vorlíčka. Testování probíhalo v areálu milovického letiště, kde má Petr svoji trať.
Začátek tance
Po cestě do Milovic nám dost sprchlo, a tak je všude mokro, ale co naplat. Já na motorce ještě nejel a držel jsem si k ní trochu skeptický přístup, který jsem nabyl už po jejím uveřejnění jako novinky pro rok 2008. Jako takový malý kačer mi připadala a navíc s tím motorem, co v ní je, žádné růžové vyhlídky v mých očích. Petr Vorlíček dostává malého motarda do ruky a první drifty na sebe nenechají dlouho čekat. Upřímně jsem měl spadlou čelist nad tím, co tam s touhle dvacičkou předváděl. Na zadní a přední se jí ale až tak moc nechtělo, což jsem očekával. Petr malou sůzu hodně točí, ale nízko posazený omezovač mu ze začátku kříží veškeré plány. Pak konečně přijíždí k nám do paddocku a spouští „Parádní přední brzda a super podvozek. Fakt funguje, čeče.“. Ze zvědavosti se ještě dotazuju na dojmy z motoru, načež mi je obratem odpovězeno „Jo, ten motor je moc fajn“ – usmívám se (to určitě, po přelezení ze čtyřicetikoňový závodní mrchy?).
Absolutorium
Začínám se do toho dost zamotávat a čím dál víc se těším na první rande s tímhle 130 kilogramů těžkým kačerem. Ještě předtím mě ale má čekat jedno překvapení. Po Petrově odpočinku bere řídítka do rukou náš redaktor Kuba Nič a začíná řádit. On má tak trochu trialové návyky, které evidentně dostal i do malé Suzuki, kterou v mžiku naučil přejet půlku letiště po zadním a po předním už se ta vzdálenost počítala taky téměř na desítku metrů. No, koukám jak péro z gauče, protože tohle všechno se před mýma očima dělo ještě ke všemu na mokru. Nechápu nic. Motorka je obuta do Sport Demonů od Pirelli, ale nechce se mi všechen úspěch připisovat jim, když to Petr Vorlíčků posílal do vinglu vždycky dveřma napřed. V Milovicích jsem byl pouze jako podržtaška, protože jsem si nestačil sbalit kombinézu, a tak moje chvíle přichází až další den.
Hawkiáda
Ještě nižší motorka, než jsem si myslel, divnej stojánek a startování se spojkou, které nemam tak rád. Co naplat, DRku odpustíme snad všechno za tu úžasnou spotřebu 2,8 litru, o kterou se zasluhuje vstřikovací jednotka. Občas si ve městě sice frkne a chcípne, ale tento fakt po úplném zajetí stroje jistě zmizí. Mnohem důležitější je to, že se vám na Suzuki ve městě i mimo něj jede nesmírně pohodlně. Motor má jenom 11 poníků, a tak dostat motorku na zadní vyžaduje trochu cvičení ve vidlicích za podpory spojky a plynu, ale není to nereálné, stejně jako stoppie, ke kterému pomůže přední dvoupístek. Je to ten samý dvoupístek, který Suzuki používá na kroskách, tak proč ne? Kluci v Milovicích ukázali, že to jde, takže je to jen o cviku. A tajemství perfektní poslušnosti i na vodě? Opravdu pneumatiky. Drží jak na suchu, tak na mokru a upřímně, na vodě je s motorkou mnohem větší zábava a na základy driftu to vůbec není špatný. Přední kolo na vodě drží a zadní lehce utrhnete bez toho, abyste přišli o většinu vzorku na gumě. Prostě let´s FUN?
Závěr
Trošku jsem se tu teď rozvášnil, ale asi je proč. Za celou dobu, co jezdím, jsem na silnici nepotkal jediné malé DRko v motardu a za toto testovací období jsem zdravil hned dvě. Cenovka 72 990 Kč je nastavena hodně přátelsky, a tak mi nezbývá, než malé Suzuki popřát hodně štěstí k dalšímu vzestupu, protože se jedna o kvalitní motorku, která nezkazí žádnou ptákovinu ani výlet. Bohužel realita je taková, že zůstane nejspíše dál v ústraní zájmu trhu.
Techbox
Objem 124 cm3
Výkon 8,1 kW / 11 k při 9 000 ot./min
Točivý moment 9,5 Nm při 7 500 ot./min
Hmotnost 130 kg (pohotovostní)
Cena 72 990 Kč
Motor: čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec, SOHC, vrtání x zdvih 57 x 48,8mm, vstřikovací jednotka, elektrický startér, pětistupňová převodovka, vícelamelová spojka v olejové lázni
Podvozek: dvojitý páteřový ocelový rám, vpředu teleskopická vidlice, vzadu dvouramenná kyvná ocelová vidlice, centrální tlumič, vpředu dvoupístkový brzdič s kotoučem, vzadu jednopístkový brzdič s kotoučem, vpředu pneumatika 100/80 - 17 M/C s duší, vzadu pneumatika 130/70 - 17 M/C s duší
Rozměry: délka 2035 mm, šířka 815 mm, výška 1100 mm, světlá výška 245 mm, sedlo 833 mm, rozvor 1340 mm, nádrž 9 l