Do motocyklu o hmotnosti 101 kilogramů bez náplní si můžete vybrat ze tří agregátů různých objemů: 50 (2T), 125 a 250 cm3 ve čtyřdobém provedení. My testovali dvěstěpadesátku, protože krouťák čtvrtlitrového jednoválce je přeci jenom zajímavější než přepravování se po městě s deseti koníky, ať už v podání uječené padesátky, nebo trochu po dechu lapajícího stopětadvacítkového čtyřtaktu. Tango je vybaveno komponenty zvučných jmen, jako jsou ovládací prvky Domino, vidlice Paioli, brzdiče AJP apod. Ale ani tyto komponenty nemusí být zárukou špičkového ovládání motorky.
V druhé harmonické
Tango je extrémně krátké. To oceníte v městských uličkách, kde s vámi pojede, kam oko pohlédne. Vaše pravé zápěstí nebude taky moc utahané, protože vytočit motor za půlku otáčkového spektra znamená přípravu vašeho pozadí ke smažení. Vibrace jsou ale velkým nepřítelem téhle švandy na dvou kolech. Kvůli nim nevidíte nic ve zpětném zrcátku a lakování plastů v místě dotyku dvou odlitků také bere za své. Pokud jste ochotni tohle všechno překousnout a pustíte se s Tangem k top-speedu, který dosahuje cca 110 km/h, připravte se na to, že kvůli rozvoru a krátké stopě zažijete krušné chvíle. Motorce nedělá vůbec problém rozkmitat se do druhé harmonické, a tak je třeba tyto momenty potlačit prudkým zbrzděním nebo hodně silným vzepřením se do řídítek.
Tankujeme
Po takovéhle jízdě na top-speed se vám pak může rychle stát, že budete hledat palivový kohout a přepínat na rezervu, které mimochodem v nádrži patří mnohem větší prostor než hlavní části benzinu. Nádrž skýtá prostor pro 5,5 litru paliva, a pokud nebudete dojíždět na poslední decku benzinu, více než za stodvacet nenatankujete a můžete upalovat dalších 100 km. Při plném stavu paliva se ovšem jeho část může dostat nedokonale těsnicím leteckým uzávěrem ven na lak nádrže. Z ní je třeba jej co nejdříve otřít, jinak na laku zůstane zažloutlá mapa.
Blbinky a pitomosti
A že se palivo z nádrže může rozcmrndat i jinam než na nádrž, je logické. Pokud jste alespoň trochu hraví, budete odjíždět z každé křižovatky ve městě po zadním. Tango si o to s krouťákem, který máte k dispozici, přímo říká. Podvozek se sice ve svíci (konkrétně zadní centrální tlumič) chová trochu prapodivně, ale když si zvyknete na jeho progresivní chod, který má snahu vás po vyhoupnutí na zadní katapultovat, tak je to sranda. Horší je to s jízdou po předním. Dvoupístkový brzdič AJP s pumpou stejného výrobce měly hodně kilometrů na to, aby si sedly a předvedly, co v nich je. Bohužel žádnými výkony neohromily a musím konstatovat, že předek brzdí poměrně dost slabě, což z celkového pohledu téhle pěkné dvěpade škodí a i kvůli tomu s ní tango asi tancovat nebudete.
Závěráž
Tango si asi nekoupíte jako hlavní motorku do garáže, ale spíše vedle „fároše“ na blbnutí a jízdu třeba na nákup nebo koupák. Tango si nedělá vrásky s malými skoky, jízdou po schodech nebo jinou vylomeninou. Jeho slabou stránkou jsou delší přesuny a hlavně cena. 91 990 Kč je poměrně dost silné kafe, které si na parketu nevytancujete.
Technické údaje
Objem 250 cm3
Výkon neuváděn
Točivý moment 17 Nm@6000
Hmotnost 101 kg (suchá)
Cena 91 990 Kč
Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený dvouválec, 2 ventily, vrtání x zdvih 65,5 x 66,2 mm, karburátor Dell´Orto, elektrický startér/nožní startování, pětistupňová převodovka, vícelamelová spojka v olejové lázni
Podvozek: dvojitý ocelový trubkový rám, vpředu vidlice Paioli 37 mm, vzadu dvouramenná ocelová kyvná vidlice, centrální tlumič, vpředu radiální třmen dvoupístkového brzdiče AJP s kotoučem o průměru 260 mm, vzadu jednopístkový brzdič s průměrem kotouče 200 mm, vpředu pneumatika 110/80-18, vzadu pneumatika 130/70-17
Rozměry: délka 1990 mm, šířka 800 mm, výška 1130 mm, sedlo 840 mm, rozvor 1305 mm, světlá výška 155 mm, nádrž 5,5 l