Jakub Nič
vydáno 9. 5. 2011
---------------------
foto: autor, Yamaha
Yamaha XG250 Tricker - ideální stroj do města
Děcká, pozorte! Ideální stroj do města, totok! Odveze, potěší, ušetří. Hodí se aj na ves, na takové to nezbedné drandění... Šák víme...

Loupežník udělátor

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2009_40.jpg
Koncept přinášel celou řadu nekompromisních řešení, jako například kolem dokola otočné řízení. Krátké trubky vidlic byly totiž podobně jako třeba u Jawy Bizon navlečeny pouze do jediných brejlí (ovšem zde do zdvojených a velice robustních) a všechny bowdeny a dráty byly vedeny dírou uprostřed hlavy řízení. A jelikož byl pevný, ze dvou zrcadlových kusů šroubovaný rám za a nad předním kolem hodně vykousnutý, mohl si šťastlivec, který by se býval k Air Trickeru dostal, ve skate parku protáčet řídítky ve vzduchu dle libosti... Řídítka držela na představci protaženém po vzoru horského kola (pro motocykl netradičně) dopředu před osu řízení, sedátko bylo také spíše cyklo a důležité jsou i montované stojny z každé strany v osách středů kol. Šmrncovní vědecko-fantastický vzhled ale dával tušit jen omezenou sortu potenciálních kupců, a protože by výrobní cena i vzhledem k použitým technologiím množinu zájemců ještě podělila, byla sériovka nakonec úplně přepracována. Respektive někdo otočil list a začal od začátku a trávu při tom hulil mnohem střídměji.
Sériovka je naprosto jiná motorka. Z původní extrémnosti zůstal jen motiv, stroj má normální trubkový rám a skoro bezúdržbový jednobuch vzducháč. Je vysoko nad zemí, takže nemá problém na schodech. Nosič nějaké to kilčo podrží, takže kdo jezdí s přiměřeným zavazadlem do práce, někam kousek na chalupu (na houby, ryby, maringotku…), má volnější ruce a lehčí krosnu na zádech.


Motor
Malinká, koncepčně nepřetechnizovaná a nesmírně spolehlivá čtyřdobá dvěapůle nevyžaduje kromě pravidelných výměn kapalin a prohlídek žádnou větší pozornost. Motor jede na svůj objem hodně hutně odspodu, krásně si bručí, neřve, nedělá kravál, zvuk je jakoby z podpeřiny. Neruší, ideál do města. Kvalty bere krásně, do 100 km/h zrychluje svižně, skoro nic nežere a hlavně k zubaři na bolestivé zákroky při slušném zacházení nemusí.

Ovladatelnost
Rejd. Prostě zatočíte plný a vstoje se otočíte asi na metru a půl. Doteď jsem myslel, že to jde jen na kole. Podvozek je houpací, měkký jako na cestovním endurku, příjemný. Rám rychlostem stroje stíhá, nevlní se. Zábavě a nesmírné lehkosti a radosti ze zatáčení na okreskách se tudíž meze nekladou.

Výbava
Kromě zmíněného nosiče je stroj velmi strohý a jednoduchý. Kdo chce ale šperkovat, má katalogy origo zkrášlovátek otevřené.

Kvalita a spolehlivost
Tady není co řešit. Stroj je sladěný, nemá slabá místa a pokud předchozí majitel nebyl gauner, neměl by se vyskytovat žádný velký problém. Stříkajdu motor ještě nemá – o počítače menší problém.

Hodnota
Jelikož je u nás strojů jen hrstka (noo, spíš hrstky dvě), cena závratně dolů nepůjde a spíš se bude držet výš, než je na tuto kategorii strojů obvyklé. Přispívá k tomu i fakt, že majitelé si Trickery zpravidla šlechtí a mají je jako takového osobního mazlíka, než že by je rvali na MX tratích, tudíž poničenost Trickerů je víc než náhodná.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Příspěvky motorkářů