CFMOTO pohledem Jaroslava Šímy: "Je to koneckonců ta nejlepší" Čína ", na které jsem kdy jel ..."
vydáno 10. 8. 2020, text Vlado Brniak, foto Jaroslav Šíma
Motorkářský novinář,
mototurista na extrémně dlouhé tripy, motorkář který si v profilu píše:
"Den, kdy nesedím na motocyklu, jakoby nebyl", to je prostě Jarda
Šíma. Jarda donedávna popravdě ani nevěděl, že motorky CFMOTO existují. A najednou jen za pár dní Jarda najel na motocyklech CFMOTO tisíce kilometrů,
velmi rychle otestoval všechny dostupné modely, dokonce si s 300NK udělal
vytrvalostní 24 hodinovku, a to je chlap, který má skoro 2 metry. Velmi se mu
líbil i model 650GT, ale Jarda je především turista a tak si v sedle 650MT "odskočil" na
Jadran. Však ať vám to vlastně celé řekne sám.
Jardo, vím, že ti žádná motorka nevadí, ani malá, ani velká
a jak tě znám s 300NK sis užil a dokonce vymyslel vlastní 24-hodinovku. Čím tě
třístovka nadchla?
„Nejen, že mi žádná motorka nevadí, mě každá
přímo láká, chci ji vyzkoušet. Můj vstup ke značce CFMOTO poznamenala náhoda,
kdy jsem se přimotal ke společné jízdě s vedením firmy, kdy bylo možné
během jednoho dne při přesunu do Jižních Čech, vyzkoušet všechny čtyři modely.
Jak známo s jídlem roste chuť, a tak jsem navrhl, že bych si je vyzkoušel jednu
po druhé. No a jako první šlo na řadu logicky tříkilo. Je to lehká, hravá i
dravá motorka pro mladé, což má ale výhodu i pro mě. Vždy se v sedlech
těchto strojů cítím mnohem mladší. Momentální nápad s 24-hodinovkou měl
přinést rychlé poznání, nebyl to v žádném případě pokus o nějaký rekord
v počtu najetých kilometrů. Bylo jich nakonec „jen“ 1221, protože jsem
hodně stavěl, fotil, bavil se, navštěvoval prodejny, kde je CFMOTO v prodeji,
ale daly mi poznat, jaký je třístovka držák. Nejvíc jsem toho najel samozřejmě
v noci. To jsem se přesunul od Hodonína až do Aše a potom severem přes
Teplice a Liberec zpět do Prahy. Vzhledem k tomu, že jsem téměř pořád
držel „plnej“ (ten je někde na 150 km/h), tak se ani v největších vedrech
motorka nepřehřívala ani nedávala jinak najevo nechuť k pokračování. Je
potěšující, že i při těchto rychlostech jsem nešel přes 3,9 l/100 km, takže to
byl vlastně dost levný výlet. Může se zdát až neuvěřitelné, jak mi při mých 187
cm motorka sedla. Jo a znovu jsem si potvrdil ještě jednu výhodu lehké motorky.
To když jsem v noci míjel zavřené benzínky a k té otevřené jsem poslední
dva kilometry tlačil. No tlačil… Je to paráda, něco jako když vedete jízdní
kolo. Za mě celkově pecka, a to zde ještě nepadl závažný argument ke koupi,
kterým je cena. No nekupte tuhle krásku za 89 300 Kč
Každá dálka je pro tebe výzva, každá motorka výzva na cestu,
cesta je tvůj cíl a čím dál tím lépe ... toto všechno si TY. Co říkáš na model
650MT, jak sis s ním užil Jadranský trip?
„Emtéčko dost klame tělem. Nebýt toho padacího
rámu, tak se snad nedá o enduru ani hovořit. Obě kola sedmnáctky na loukotích,
silniční obutí, ale první vyjetí na lesní cestu nebo štěrk a jste doma. Ta
motorka se chová skvostně. Samozřejmě zde budou námitky na nízké zdvihy a jiné
drobnosti, ale ten pocit endura tu je. Model MT se tváří velmi bytelně. Chtěl
jsem s ním zažít něco víc, proto padla volba na Chorvatsko na otočku. Jen
dostatek kilometrů se střídáním jízdních režimů v různých prostředích,
přinese to správné poznání. Výlet na ostrov Rab mi tak přinesl možnost okusit
dálniční rychlost, ovladatelnost v nekonečných horských serpentinách,
využití výkonu v horských stoupáních i jeho stálost po celou dobu tripu,
stejně jako nevadnoucí brzdy španělské provenience, lehkost vedení v off-
roadových sekcích a všude chválený design. Těch 2275 km zvládnutých během 3 dní
bylo naplněno radostí z jízdy a přesvědčením, že i šestsetpadesátka
disponující výkonem pro někoho pouhých 62 k je dostačujícím strojem
k překonávání dálek. To vše při spotřebě, která se pohybovala
v rozmezí 4,1 – 5,7 l/100 km v závislosti na rychlosti jízdy od
pomalého kochání po jadranském pobřeží až po zrychlený návrat, tudíž let někde
vysoko za povolenou hranicí rychlosti. To ale jen pro potřeby testu, který
prokázal kvality tohoto motocyklu.“
Pár stovek
kilometrů jsi strávil i v sedle novinky 2020 - 650GT, jaké dojmy v tobě
zanechala?
„S modelem GT, jsem si mimo jiné vyrazil i na promítání na
Slovensko. Hovoříš o pár stovkách kilometrů, ale když jsem to teď spočítal, tak
na dvou GéTéčkách mám najeto už 3060 km. Tedy dost kilometrů na to, abych se
přesvědčil o jeho kvalitách. Je to dominantní stroj. Díky totožnému motoru sice
jízdně shodný s dalšími dvěmi šestsetpadesátkami, ovšem pohledově velmi
výrazný a všude pochvalovaný, což má na svědomí skvělá práce rakouského
designového studia Kiska.“
Tak to tedy na závěr shrňme, dnes máš za sebou na
motocyklech CFMOTO poměrně za krátkou dobu najetých téměř sedm tisíc kilometrů. Podle
sebe vím, že každá nová značka pro mě znamenala vždy velký respekt a zároveň
výzvu. Co v tobě zanechalo CFMOTO?
„Co ve mně tedy zanechalo CFMOTO? Především
přesvědčení, že tato čínská značka má před sebou velkou budoucnost. Je to
koneckonců ta nejlepší „Čína“, na které jsem kdy jel. Spolupráce se značkou KTM
a použití kvalitních značkových komponentů světových firem přivádí CFMOTO do
hledáčku nejen mladých začínajících jezdců, kterým je přístupná především svou
cenou, ale i do kategorie „starých ostřílených vlků“, kterým má určitě co
nabídnout.“
Jardo, děkujeme za rozhovor.
Rozhovor s Jardou, vedl Vlado
Brniak