Testy
Yamaha XSR900 GP
Motorky, které má XSR
s přídomkem GP připomínat, náš testrider Jindra jako pilot minul o pár
let, většina z nich vznikala v době, kdy se narodil. Možná i tím to
je, že nostalgii v něm letošní novinka velkou nevyvolává. Nicméně reakce okolí
byly rozhodně výrazné a mnohdy nechápavé. Většina lidí reagovala očividným
údivem a otázkami typu: „Proč někdo jezdí na veteránu tak rychle?“
Ducati Multistrada V4 RS
S Rychlostí a Svrchovaností
(Rapido e Sovranamente) sobě vlastní shlíží top model famiglie Multistrada na
samohyby všeho druhu pěkně z patra. Čtyřválec Desmosedici s jen lehce
oříznutým výkonem dává stroji až závodní ambice, na straně druhé klidně zhltne
stovky kilometrů na obláčku delších zdvihů se semiaktivním tlumením od Öhlinsů.
A doprovodný rachot suché spojky je hymnus, který vzývají všichni ortodoxní
Reds.
Honda CBR600RR
Model 600RR se poprvé proháněl po
silnicích v roce 2003, jednalo se tehdy o velký skok směrem k
„radikálnímu“ sportovnímu motocyklu od předcházející CBR600F Sport. RR bylo
lehké, ostré, malé, výkonné a konečně se vyrovnalo tehdejší konkurenci. Avšak
prodeje supersportů postupně upadaly, až to nakonec dopadlo tak, že všichni
výrobci do vývoje šestistovek přestali investovat. Když pak přišla v roce
2017 norma EURO 4, Honda u CBR už neviděla ekonomický smysl v úpravě na
plnění emisí a raději v Evropě ukončila prodej. Teď se situace změnila a
CBR600RR plní nejnovější normu EURO 5. Má ta motorka smysl a co nabídne za svou
cenovku?
Indian Pursuit Limited
Je to velké, je to těžké, je to
modré, co je to? Správných, byť různých odpovědí by bylo jistě dost, jestliže
se ale omezíme na aktuální nabídku cestovních motocyklů, vyjde nám z toho buď
Indian nebo Harley-Davidson. Dáme tedy nápovědu: z obou amerických značek jde o
tu starší. Rázem je tedy jasné, o čem je řeč – ano, je to Indian, konkrétně
model Pursuit Limited.
BMW R 12
Dávno tomu, co se u BMW objevilo
první NineT. Tehdy jsme si říkal, že jde spíš o designovou záležitost,
reagující na aktuální zájem o klasické motorky a že ten, kdo si ho pořídí, mu
bude muset mnohé odpustit. Že prostě půjde sice o zajímavou, leč nepříliš
zábavnou motorku. No a pak jsme se svezli a po pár kilometrech se většina z nás
zamilovala až po uši…bude na tom letošní novinka R 12, která z NineT vychází,
stejně?
Moto Guzzi Stelvio
Všichni fanoušci tradiční a
zároveň nejdéle vyrábějící italské značky se letos dočkali znovuzrození
ikonického modelu Stelvio. A nejen oni – my ho dokonce dostali na dlouhodobý
test do redakční garáže. I náš redaktor Honza se dočkal a protože nikdy úplně
nepatřil k věrným fanouškům Moto Guzzi, celkem bez většího očekávání vyrazil
na Stelviu rovnou na pěknou štreku. To, co se dělo potom, ho fakticky hodně
překvapilo…
Husqvarna Svartpilen 801
Judy v myšlenkách pochoduje
už docela velký zástup modelů Husqvarny, které v Motorbike testovala a
zjistila, že všechny měly koncovku „-pilen“. Bez ohledu na to, jestli je to
dobře nebo jedno a jestli si za léta existence těchhle hipster bajků nějaký
extra oblíbila, vidí v čase celkem strmý vývoj, jehož vrcholem je (zatím) zbrusu
nový Svartpilen 801.
Suzuki V-Strom 800
Když se u téhle motorky podíváme
do tabulek, zdá se to celkem jasné. Civilnější, silničnější, očesanější verze
loňské novinky: V-Stromu 800DE. Takže cestovní enduro. Řečeno slovy slovenských
bratrů „Áno. Aj.“ Ne, že by to nebyla pravda, ale zdaleka není celá. Jako
spousta jiných modelů od Suzuki i osmičkový V-Strom má v sobě určitou
dualitu, která nemusí být vůbec na škodu, jen tak nějak nespadá do klasické
kategorizace, na kterou je obecný trh tradičně zvyklý. A co že to tedy vlastně
je?
CFMOTO 450CL-C
Bylo nebylo, dávno tomu, se v Asii
rozhodli konkurovat zavedeným, zejména evropským motocyklovým značkám. První
pokusy o tuto expanzi na evropský trh budily spíš pobavený úsměv, který se
ovšem za poměrně krátký čas proměnil v křečovitý škleb a výrobcům, kteří
nedokázali včas a adekvátně reagovat na agresivní asijskou vlnu, zbyly leda tak
oči pro pláč. Jak se zdá, historie se po cca padesáti, šedesáti letech opakuje,
jen s tím rozdílem, že tentokrát jde o expanzi čínskou a v roli těch
„ohrožených“ jsou zejména značky japonské. A to nejen, co se týká populárních
cestovních endur – rybníček půllitrových customů totiž letos pořádně rozvířila
novinka CFMOTO 450CL-C.
Honda NX500
Tahle novinková záležitost od
Hondy je v jistém slova smyslu unikát, protože na evropském trhu vlastně
nemá úplně přímou konkurenci. Sedmičkový Tracer od Yamahy, Suzuki V-Strom 650
nebo Versys 650 ze stáje Kawasaki jsou sice podobně zaměřené dvouválcové
crossovery, ale pro kategorii řidičáků A2 byste je museli uškrtit a tak není
zrovna fér je proti NX500 stavět. KTM 390 Adventure a BMW G 310 GS jsou proti
tomu zase jen jednoválce a tváří se spíš jako cestovní endura. A de facto totéž
se dá říct o Royal Enfield Himalayan 450. Navíc málokterý stroj v téhle
kategorii může těžit v tak hluboké historii, jako právě NX.
SYM NHT 300
Třístovka je, z určitého pohledu,
ideálním objemem. Především z pohledu teenagerů, začínajících motorkářů a
motorkářek a těch, které bychom mohli nazvat „nenáročnými uživateli“. Zatímco
stopětadvacítky jsou ale určeny opravdu především mládeži, na tříkile nemusí
vypadat jako kašpar ani dospělý jedinec.
GASGAS offroad 2024
GASGAS si dal letos s modely pro
novou sezónu na čas, přestože termín představení novinek byl znám dlouho
dopředu. Nedlouho před prázdninami se tak v areálu motokrosového závodiště
Skýcov, pár hodin cesty od Brna, sešli novináři z Česka, Polska, Slovenska a
Maďarska, aby zde vyzkoušeli a ohmatali, co je u GASGAS pro rok 2025 nového. A
my u toho nemohli chybět.
VMOTO Super Soco ON-R
Elektrická přibližovadla nejsou v
české kotlině nijak zvlášť oblíbená. Nejedná se snad o to, že by šlo o
technicky špatné stroje, to jistě ne, i s menším nájezdem na jedno nabití
akumulátoru a dobou dobíjení se člověk smíří.
Problémem je, že je nám tento alternativní pohon vnucován takříkajíc
silou. No a ono když vám někdo něco direktivně nařizuje, většinou reagujete
tím, že se k němu otočíte zády…což se týká zejména aut, u motorek nebo skútrů
je to zatím naštěstí jiné a tak stroje s elektrickým pohonem testujeme docela
rádi. Většinou jde ale o skútry a tak, když nám v redakci přistála nabídka
vyzkoušet elektrickou motorku Super Soco (nově tedy VMOTO Super Soco), neváhali
jsme. Zvlášť poté, co jsme model ON-R viděli naživo.
Kult - Cagiva Mito 125
Sportovní stopětadvacítky jsou
jedním z příkladů, že vývoj nemusí jít vždy jen dopředu. Nabídka modelů je sice
veliká, stroje jsou nezáludné, k přírodě šetrné, ale nic moc si na nich
neužijete. Zato v devadesátých letech to byl jiný virvál - hlavně v Itálii, kde
šlo o jednu z nejoblíbenějších kategorií a benevolentní zákony dovolovaly
šestnáctiletým smradům sedlat takové vosy, že to dnes nemá obdoby. Opravdu
povedených motorek bylo víc, ale jedna je o něco proslavenější, než ostatní -
Cagiva Mito.
Polaris Sportsman 570 Touring a
X2
Polaris Sportsman je bezpochyby
legendou a to ve všech svých variantách. Jednoválec je ale přeci jen tak trochu
výjimečný. Je to jeden z nejdéle vyráběných modelů a jako dnes si pamatujeme,
když jsme někdy okolo roku 2008 testovali ještě karburátorový Sportsman 500
H.O. Dnes už je to trochu jiná písnička...i když vlastně ne zas až tolik.
Do prázdninového dvojčísla jsme
pro vás dále připravili mimo jiné i cestopis z Korsiky, rozhovor s Honzou
Révaiem, reportáže z MX School Martina Michka a akce Holkazariditkamaday. Byli
jsme se podívat i na Erzberg Rodeu, na závodech MotoGP a WSBK, nevynechali jsme
ani MXGP a už vůbec ne speedway a sidecarcross. A můžete si u nás přečíst i
exkluzivní report Veroniky Hankocyové o její letošní cestě na legendární Isle
of Man Tourist Trophy. Ještě něco? No jistě, třeba aktuality, toolbox, redakční
testy motovýstroje...je toho vážně hodně.
A my doufáme, že vás těch letních
154 stran v Motorbike 7/8 2024 bude bavit!
Motorbike 7/8/2024 vychází v ve
čtrvtek 4.7.2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze
Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je
možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče
vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na:
http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu –
@motorbikemagazin