Motorbike 7-8/2024

vydáno 4. července, text Motorbike

Začínají prázdniny a abyste se po večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete? Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže  z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě jsme se jako vždy snažili, aby si každý z vás našel v Motorbike to své. Přejeme krásné léto! :) 

 

Testy

Yamaha XSR900 GP

Motorky, které má XSR s přídomkem GP připomínat, náš testrider Jindra jako pilot minul o pár let, většina z nich vznikala v době, kdy se narodil. Možná i tím to je, že nostalgii v něm letošní novinka velkou nevyvolává. Nicméně reakce okolí byly rozhodně výrazné a mnohdy nechápavé. Většina lidí reagovala očividným údivem a otázkami typu: „Proč někdo jezdí na veteránu tak rychle?“


Ducati Multistrada V4 RS

S Rychlostí a Svrchovaností (Rapido e Sovranamente) sobě vlastní shlíží top model famiglie Multistrada na samohyby všeho druhu pěkně z patra. Čtyřválec Desmosedici s jen lehce oříznutým výkonem dává stroji až závodní ambice, na straně druhé klidně zhltne stovky kilometrů na obláčku delších zdvihů se semiaktivním tlumením od Öhlinsů. A doprovodný rachot suché spojky je hymnus, který vzývají všichni ortodoxní Reds.


Honda CBR600RR

Model 600RR se poprvé proháněl po silnicích v roce 2003, jednalo se tehdy o velký skok směrem k „radikálnímu“ sportovnímu motocyklu od předcházející CBR600F Sport. RR bylo lehké, ostré, malé, výkonné a konečně se vyrovnalo tehdejší konkurenci. Avšak prodeje supersportů postupně upadaly, až to nakonec dopadlo tak, že všichni výrobci do vývoje šestistovek přestali investovat. Když pak přišla v roce 2017 norma EURO 4, Honda u CBR už neviděla ekonomický smysl v úpravě na plnění emisí a raději v Evropě ukončila prodej. Teď se situace změnila a CBR600RR plní nejnovější normu EURO 5. Má ta motorka smysl a co nabídne za svou cenovku?


Indian Pursuit Limited

Je to velké, je to těžké, je to modré, co je to? Správných, byť různých odpovědí by bylo jistě dost, jestliže se ale omezíme na aktuální nabídku cestovních motocyklů, vyjde nám z toho buď Indian nebo Harley-Davidson. Dáme tedy nápovědu: z obou amerických značek jde o tu starší. Rázem je tedy jasné, o čem je řeč – ano, je to Indian, konkrétně model Pursuit Limited.

BMW R 12

Dávno tomu, co se u BMW objevilo první NineT. Tehdy jsme si říkal, že jde spíš o designovou záležitost, reagující na aktuální zájem o klasické motorky a že ten, kdo si ho pořídí, mu bude muset mnohé odpustit. Že prostě půjde sice o zajímavou, leč nepříliš zábavnou motorku. No a pak jsme se svezli a po pár kilometrech se většina z nás zamilovala až po uši…bude na tom letošní novinka R 12, která z NineT vychází, stejně?

Moto Guzzi Stelvio

Všichni fanoušci tradiční a zároveň nejdéle vyrábějící italské značky se letos dočkali znovuzrození ikonického modelu Stelvio. A nejen oni – my ho dokonce dostali na dlouhodobý test do redakční garáže. I náš redaktor Honza se dočkal a protože nikdy úplně nepatřil k věrným fanouškům Moto Guzzi, celkem bez většího očekávání vyrazil na Stelviu rovnou na pěknou štreku. To, co se dělo potom, ho fakticky hodně překvapilo…

 

Husqvarna Svartpilen 801

Judy v myšlenkách pochoduje už docela velký zástup modelů Husqvarny, které v Motorbike testovala a zjistila, že všechny měly koncovku „-pilen“. Bez ohledu na to, jestli je to dobře nebo jedno a jestli si za léta existence těchhle hipster bajků nějaký extra oblíbila, vidí v čase celkem strmý vývoj, jehož vrcholem je (zatím) zbrusu nový Svartpilen 801.

 

Suzuki V-Strom 800

Když se u téhle motorky podíváme do tabulek, zdá se to celkem jasné. Civilnější, silničnější, očesanější verze loňské novinky: V-Stromu 800DE. Takže cestovní enduro. Řečeno slovy slovenských bratrů „Áno. Aj.“ Ne, že by to nebyla pravda, ale zdaleka není celá. Jako spousta jiných modelů od Suzuki i osmičkový V-Strom má v sobě určitou dualitu, která nemusí být vůbec na škodu, jen tak nějak nespadá do klasické kategorizace, na kterou je obecný trh tradičně zvyklý. A co že to tedy vlastně je?

 

CFMOTO 450CL-C

Bylo nebylo, dávno tomu, se v Asii rozhodli konkurovat zavedeným, zejména evropským motocyklovým značkám. První pokusy o tuto expanzi na evropský trh budily spíš pobavený úsměv, který se ovšem za poměrně krátký čas proměnil v křečovitý škleb a výrobcům, kteří nedokázali včas a adekvátně reagovat na agresivní asijskou vlnu, zbyly leda tak oči pro pláč. Jak se zdá, historie se po cca padesáti, šedesáti letech opakuje, jen s tím rozdílem, že tentokrát jde o expanzi čínskou a v roli těch „ohrožených“ jsou zejména značky japonské. A to nejen, co se týká populárních cestovních endur – rybníček půllitrových customů totiž letos pořádně rozvířila novinka CFMOTO 450CL-C.

 

Honda NX500

Tahle novinková záležitost od Hondy je v jistém slova smyslu unikát, protože na evropském trhu vlastně nemá úplně přímou konkurenci. Sedmičkový Tracer od Yamahy, Suzuki V-Strom 650 nebo Versys 650 ze stáje Kawasaki jsou sice podobně zaměřené dvouválcové crossovery, ale pro kategorii řidičáků A2 byste je museli uškrtit a tak není zrovna fér je proti NX500 stavět. KTM 390 Adventure a BMW G 310 GS jsou proti tomu zase jen jednoválce a tváří se spíš jako cestovní endura. A de facto totéž se dá říct o Royal Enfield Himalayan 450. Navíc málokterý stroj v téhle kategorii může těžit v tak hluboké historii, jako právě NX.

 

SYM NHT 300

Třístovka je, z určitého pohledu, ideálním objemem. Především z pohledu teenagerů, začínajících motorkářů a motorkářek a těch, které bychom mohli nazvat „nenáročnými uživateli“. Zatímco stopětadvacítky jsou ale určeny opravdu především mládeži, na tříkile nemusí vypadat jako kašpar ani dospělý jedinec.

 

GASGAS offroad 2024

GASGAS si dal letos s modely pro novou sezónu na čas, přestože termín představení novinek byl znám dlouho dopředu. Nedlouho před prázdninami se tak v areálu motokrosového závodiště Skýcov, pár hodin cesty od Brna, sešli novináři z Česka, Polska, Slovenska a Maďarska, aby zde vyzkoušeli a ohmatali, co je u GASGAS pro rok 2025 nového. A my u toho nemohli chybět.

 

VMOTO Super Soco ON-R

Elektrická přibližovadla nejsou v české kotlině nijak zvlášť oblíbená. Nejedná se snad o to, že by šlo o technicky špatné stroje, to jistě ne, i s menším nájezdem na jedno nabití akumulátoru a dobou dobíjení se člověk smíří.  Problémem je, že je nám tento alternativní pohon vnucován takříkajíc silou. No a ono když vám někdo něco direktivně nařizuje, většinou reagujete tím, že se k němu otočíte zády…což se týká zejména aut, u motorek nebo skútrů je to zatím naštěstí jiné a tak stroje s elektrickým pohonem testujeme docela rádi. Většinou jde ale o skútry a tak, když nám v redakci přistála nabídka vyzkoušet elektrickou motorku Super Soco (nově tedy VMOTO Super Soco), neváhali jsme. Zvlášť poté, co jsme model ON-R viděli naživo.

 

Kult - Cagiva Mito 125

Sportovní stopětadvacítky jsou jedním z příkladů, že vývoj nemusí jít vždy jen dopředu. Nabídka modelů je sice veliká, stroje jsou nezáludné, k přírodě šetrné, ale nic moc si na nich neužijete. Zato v devadesátých letech to byl jiný virvál - hlavně v Itálii, kde šlo o jednu z nejoblíbenějších kategorií a benevolentní zákony dovolovaly šestnáctiletým smradům sedlat takové vosy, že to dnes nemá obdoby. Opravdu povedených motorek bylo víc, ale jedna je o něco proslavenější, než ostatní - Cagiva Mito.

 

Polaris Sportsman 570 Touring a X2

Polaris Sportsman je bezpochyby legendou a to ve všech svých variantách. Jednoválec je ale přeci jen tak trochu výjimečný. Je to jeden z nejdéle vyráběných modelů a jako dnes si pamatujeme, když jsme někdy okolo roku 2008 testovali ještě karburátorový Sportsman 500 H.O. Dnes už je to trochu jiná písnička...i když vlastně ne zas až tolik.

  

Do prázdninového dvojčísla jsme pro vás dále připravili mimo jiné i cestopis z Korsiky, rozhovor s Honzou Révaiem, reportáže z MX School Martina Michka a akce Holkazariditkamaday. Byli jsme se podívat i na Erzberg Rodeu, na závodech MotoGP a WSBK, nevynechali jsme ani MXGP a už vůbec ne speedway a sidecarcross. A můžete si u nás přečíst i exkluzivní report Veroniky Hankocyové o její letošní cestě na legendární Isle of Man Tourist Trophy. Ještě něco? No jistě, třeba aktuality, toolbox, redakční testy motovýstroje...je toho vážně hodně.

A my doufáme, že vás těch letních 154 stran v Motorbike 7/8 2024 bude bavit!

 

Motorbike 7/8/2024 vychází v ve čtrvtek 4.7.2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na

https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.

Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin



Další články z rubriky

  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 6/2024
  • Motorbike 5/2024

Kam dál

  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024