Motorbike 9/2022
vydáno 6. 9. 2022, text
Hlásíme, že po prázdninové pauze jsme opět v plné síle v pracovním procesu a věříme, že jste si své dovolené užili aspoň tak, jako my. I když je pravdou, že jsme se celou tu pauzu neflákali, samozřejmě jsme pilně
testovali, jezdili po závodech a dalších motorkářských akcích, fotili, sbírali
materiál pro reportáže atd. V aktuálním Motorbike tak najdete vše, na co jste u nás zvyklí a doufáme, že se vám to bude líbit!
Testy
Yamaha XSR900
Yamaha se toho nebojí. Tak by se dala jednou větou
charakterizovat letošní modernizace modelu XSR900, která vzbudila na jedné
straně nadšení, na straně druhé možná až odpor. Což o to, XSR bylo svým
designem kontroverzní už od počátku, ale není současná změna opravdu až příliš
radikální?
BMW K 1600 GTL
Elektricky ovládané plexisklo se vztyčí jako berlínská zeď a
v legálních rychlostech dokonale odfiltruje ruch okolního světa. S až
elektromobilní sílou, doprovázenou šestiválcovou symfonií, Káčko navozuje
obdobný pocit vznešenosti, jaký jsme vnímali za soškou Spirit of Ecstasy
noblesního vozu z Goodwoodu. Stačí to na obhajobu poměrně vysoké ceny?
Triumph Tiger 660 Sport
Když před patnácti lety začínala Judy jezdit, byly motorky
Triumph obsahem jejích nejodvážnějších snů. Ačkoli si nakonec vybrala naháče
Street Triple 675, byl mezi jinými tehdy v nejužším výběru i model Tiger
800 XR. Nikdy o svém finálním rozhodnutí pořídit jako první velkou motorku
naháče nezapochybovala, ale Tiger od té doby patřil k jaksi neodškrtnutým
položkám na jejím seznamu „must-try“. A letos se jí konečně poštěstilo ho
vyzkoušet, dokonce v podobě úplně nového modelu v kubatuře 660
s lákavým označením Sport.
Indian Scout Rogue
V nabídce motocyklových značek je dnes customů jak šafránu.
Teda vlastně míň než šafránu, oproti dobám minulým se téhle kategorie většina
výrobců zřekla jak nezdárného syna a až na pár výjimek jsou fanoušci proklatě
nízko položených sedel, mohutných v-twinů a vysokých řidítek odkázáni víceméně
jen na americkou produkci. Třeba právě na značku Indian Motorcycles.
Benelli TRK 502X vs. Voge 500DSX
Čím více času trávíme testováním různých motorek, tím více
máme pocit, že pro většinu situací je střední třída cestovních endur, tedy
v objemu kolem půl litru, víc než dostatečná. Kromě své nezáludnosti a
praktičnosti dokáže nabídnout dost zábavy a někdy v sobě skrývá i
pořádného dobrodruha. Dnes tu máme dva zástupce aktuální vlny takových strojů a oba mají v názvu písmeno „X“, což
značí, že oproti základnímu modelu dostanete něco navíc. A nás zajímalo, jak
koncepčně podobné stroje obstojí
v přímém srovnání.
Keeway M 502N
Stroje téhle značky potkáváme na českých silnicích už
slušnou řadu let a za tu celkem dlouhou dobu dosáhl Keeway na renomé „číny“ s
obstojnou spolehlivostí. Jen pro pořádek zopakujeme, že spadá pod olbřímí
koncern Qianjiang, pod jehož sukněmi se jako kuřátka schovávají mnohé další
brandy, z nichž nejznámější je nejspíš původně italská Benelli. O kvalitě
Benelli nemůže být pochyb, ovšem jak je na tom Keeway?
Aprilia SRGT 125 a 200
„Sháním nějaký skútr“, zní častá věta. „Něco, na co mi bude
stačit Béčko, odveze to mě i manželku a aby to nebylo moc drahý“. Hmm, zadání
splňuje celá řada evergreenů od Italů i Japonců, které můžeme s čistým svědomím
doporučit, ale je tu vlastně i novinka od Aprilie, SRGT. A to dokonce ve dvou
kubaturách. Takže si ji půjčíme a uvidíme, jak obstojí.
Do sekce testů můžeme ještě zařadit zkušenosti s CFMOTO
800MT Sport, s nímž náš redaktor Danny vyrazil do Slovinska a také představení
nových čtyřkolek Gladiator X450 a X520, které proběhlo ve Francii. V pravidelné
rubrice Kult jsme se tentokrát zaměřili na motocykly s turbem, nadále pokračuje
i seriál Devadesátky, ani tentokrát jsme nevynechali Tipy a triky a v reportáži
Léto s Dafitem najdete shrnutí hned čtyř posledních závodů této populární
agentury.
Sport
Během léta se nás konala celá řada motocyklových závodů a my
na nich samozřejmě nemohli chybět. A reportáže z nich tedy nechybí ani v
Motorbike. ČTT a IRRC v Hořicích, WSBK v Mostě, MXGP v Lokti nad Ohří...tam
všude jsme byli. A nejen tam, nenechali jsme si ujít ani MotoGP, sidecarcross a
speedway. Mimochodem, protože WSBK v Mostě je v současné době vrcholem
silničních závodů u nás, vyzpovídali jsme i české jezdce, kteří se jich
zúčastnili - krom jiného si v zářijovém vydání můžete přečíst i obsáhlý rozhovor
s Ondřejem Vostatkem.
Co ještě? Jistě, pravidelné rubriky, čili toolbox, redakční
testy motovýstroje, aktuality atd. To vše opět v rozšířeném vydání, takže na
124 stranách!
Motorbike 9/ 2022 vychází ve středu 7.9.2022 a připomínáme,
že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-9-2022-d7397668.htm nebo
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin