Motorbike 9/2024

vydáno 3. září, text Motorbike

Hlásíme se po prázdninách zpět do služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už téměř tradičně jsme museli hezkých pár stran oproti standardu přidat!

Testy

 

BMW M 1000 XR

Po úspěchu verzí M u superbiku RR a jeho naked klonu vcelku očekávaně přišla řada na XR. Předesílám, že s karbonovými ráfky jde s přehledem o nejrychlejší crossover, který jsem kdy řídil. A co do ovladatelnosti nahlíží do rajónu velkých motardů. Na rozdíl od nich ale tenhle čtyřválcový Mordor atakuje třístovku…

 

Aprilia RS 457

Aprilia RS 250 a 125 byly dvoutaktní motocykly, rozsáhle využívající techniku, používanou v tehdejších závodech MS silničních motocyklů a přenášely ji na běžné silnice. Hlavně tak, aby si je mohli kupovat i řidiči s výkonově omezenými řidičskými oprávněními. RS 457 je sice samozřejmě čtyřtakt, ale jinak jde v hodně podobném duchu a z kategorie A2 ždímá absolutní legislativní maximum. Dokonce to vypadá, že kdo chce opravdu sportovní stroj a je mu teprve 18, nemůže vybrat líp. Je tomu tak v reálu? A je jeho cena odpovídající?

 

Ducati DesertX Rally

Italská továrna na sny to, jak se zdá, myslí s offroadem docela vážně. V příštím roce by měla začít bojovat v MXGP s týmem, jemuž velí legendární Tony Caioroli, pro letošek upravila a poslala do světa svůj model DesertX s přídomkem Rally. Jde v tomto případě o úpravy spíš kosmetické nebo se změnilo i něco zásadního? Uvidíme.

 

Moto Guzzi V7 Stone Ten

I když Judy původně V7 testovat neměla, docela zajásala, když nakonec tohle svezení padlo na ní. Moto Guzzi je totiž její nejoblíbenější fabrika z koncernu Piaggio a tvrdí, že jde dodnes o jedny z nejosobitějších a nejemotivnějších motorek na trhu. A těžko o tuhle charakteristiku tahle značka někdy přijde.

 

Yamaha Ténéré 700 Extreme

Z početné rodiny Ténéré tentokrát Honza nafasoval verzi Extreme. Název možná trošku klame, stále jde totiž o uživatelsky příjemnou motorku, jejíž hlavní předností je schopnější podvozek a pár doplňků pro jízdu terénem. Vyplatí se tak pořídit tuhle drsňačku na české cesty, necesty?


Harley-Davidson Low Rider ST Tobacco Fade

Pro ty, kteří se příliš v produkci Harley-Davidson neorientují, je Low Rider ST tak trochu chytákem. Sice díky kufrům a přední kapotě připomíná řadu Grand American Touring, ale chyba lávky: kdepak, výrobce ho řadí mezi cruisery, tedy bok po boku například Fat Boba či Breakouta. Takže jak to je? Dá se s Low Riderem ST plnohodnotně cestovat nebo to bude jen tak na krátký výlet kolem rodné hroudy?

Royal Enfield Guerrilla 450

„Skal a stepí, divočinou…“. Tak začínala česká verze zapomenuté budovatelské písně z období ruské občanské války. A končila:“…uhání vpřed partyzán.“ Nevybavilo se mi to při pohledu na novu Guerrillu úplnou náhodou, guerillová válka je synonymum pro partyzánský boj, který využívá k dobytí drobných přepadových akcí a vyhýbá se velkým bitvám. Ve španělské Barceloně, na zahraničním testování tohohle nového Enfieldu, se nám k názvu nového stroje moc informací nedostalo, část novinářů Guerrillu okamžitě překřtila na Gorillu a tak na mně zbyly jen tyhle fantazie a spekulace. Snaží se nový model o nový způsob boje s konkurencí? A co, nebo kdo je vlastně pro Guerrillu konkurence? A v čem?

 

Voge 350 AC

Na jedné straně začal (po kolikáté už) hon za co největším objemem motoru a mnohohlavým stádem koní, na straně druhé zažívají renesanci třístovky, čtyřkila a půllitry. Obojí je snadno pochopitelné, „dál a výš“ funguje už od počátku věků, ovšem abyste to „dál a výš“ vůbec přežili, je třeba se na to připravit. A k tomu jsou menší objemy jako stvořené. Tedy vlastně ne „jako“, ony k tomu opravdu stvořené jsou.

 

SYM ADX 125

Začalo to u aut, pokračovalo u motorek a dnes se termín „crossover“ objevuje i u skútrů. I když zatím spíše jen sporadicky. V podstatě jde o křížence několika kategorií, konkrétně by se dalo říct, že se jedná o skútry s lehce terénními ambicemi. A novinkou mezi nimi je stopětadvacítka SYM ADX.

 

Elektrokolo GASGAS MXC 5

VAMOS! GAS A FONDO...GAS GAAAS! Typický pokřik, který slýcháme po celém světě na tratích, trailech, stezkách a vůbec všude, kde se tahá za plyn, byl inspirací pro název španělské firmy GASGAS. I letos nás kluci a holky z GASGASu pozvali na testovací jízdy novinek pro rok 2025 z řad endura, motokrosu, ale právě i e-bike A my jsme si to samozřejmě nemohli nechat ujít.

 

Kult - BMW K100

Nikdy ve své historii neudělala motocyklová divize BMW tak radikální krok, jako v roce 1983. Právě tehdy se odehrála premiéra modelu K100, který po předlouhých letech přinesl do nabídky něco zcela jiného, než vzduchem chlazený boxer. Navíc, ležící řadový čtyřválec byl tehdy převratnou novinkou nejen v nabídce, ale napříč motocyklovým světem.

   

Jak vidíte, testovali jsme jako diví, ale nejen to, samozřejmě jsme nechyběli na spoustě letních akcí a závodů. Namátkou třeba na World Ducati Week v Misanu a přestože (jako na potvoru) se jely dva největší závody u nás (WSBK a MXGP) v jeden víkend, zvládli jsme je oba. Byli jsme se podívat na ČTT a IRRC v Hořicích, zajeli jsme si s naší dlouhodobkou Hondou NX500 na výlet do Štýrska, vyzpovídali jsme Karolínu Vrchotovou, která se úspěšně zúčastnila závodu v hard enduru Red Bull Romaniacs. Krom toho pro vás máme i pravidelné reportáže z ploché dráhy, sidecarcrossu a tentokrát i z mezinárodních závodů klasického endura a mistrovství Evropy v motogymkhaně. No a jako vždy i aktuality, redakční testy výstroje, toolbox...to vše na 124 stranách, které (jak doufáme) se vám budou všechny líbit!

Motorbike 9/2024 vychází ve středu 4.9.2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na

https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.

Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin



Další články z rubriky

  • Motorbike 7-8/2024
  • Motorbike 6/2024
  • Motorbike 5/2024

Kam dál

  • Hvězdné Dymokury!
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
  • Motorbike 4/2024