Motorbike 9/2024
vydáno 3. září, text Motorbike
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už téměř tradičně jsme
museli hezkých pár stran oproti standardu přidat!
Testy
BMW M 1000 XR
Po úspěchu verzí M u superbiku RR
a jeho naked klonu vcelku očekávaně přišla řada na XR. Předesílám, že
s karbonovými ráfky jde s přehledem o nejrychlejší crossover, který
jsem kdy řídil. A co do ovladatelnosti nahlíží do rajónu velkých motardů. Na
rozdíl od nich ale tenhle čtyřválcový Mordor atakuje třístovku…
Aprilia RS 457
Aprilia RS 250 a 125 byly
dvoutaktní motocykly, rozsáhle využívající techniku, používanou v tehdejších
závodech MS silničních motocyklů a přenášely ji na běžné silnice. Hlavně tak,
aby si je mohli kupovat i řidiči s výkonově omezenými řidičskými oprávněními.
RS 457 je sice samozřejmě čtyřtakt, ale jinak jde v hodně podobném duchu a z
kategorie A2 ždímá absolutní legislativní maximum. Dokonce to vypadá, že kdo
chce opravdu sportovní stroj a je mu teprve 18, nemůže vybrat líp. Je tomu tak
v reálu? A je jeho cena odpovídající?
Ducati DesertX Rally
Italská továrna na sny to, jak se
zdá, myslí s offroadem docela vážně. V příštím roce by měla začít bojovat v
MXGP s týmem, jemuž velí legendární Tony Caioroli, pro letošek upravila a
poslala do světa svůj model DesertX s přídomkem Rally. Jde v tomto případě o
úpravy spíš kosmetické nebo se změnilo i něco zásadního? Uvidíme.
Moto Guzzi V7 Stone Ten
I když Judy původně V7 testovat
neměla, docela zajásala, když nakonec tohle svezení padlo na ní. Moto Guzzi je
totiž její nejoblíbenější fabrika z koncernu Piaggio a tvrdí, že jde
dodnes o jedny z nejosobitějších a nejemotivnějších motorek na trhu. A
těžko o tuhle charakteristiku tahle značka někdy přijde.
Yamaha Ténéré 700 Extreme
Z početné rodiny Ténéré tentokrát
Honza nafasoval verzi Extreme. Název možná trošku klame, stále jde totiž o
uživatelsky příjemnou motorku, jejíž hlavní předností je schopnější podvozek a
pár doplňků pro jízdu terénem. Vyplatí se tak pořídit tuhle drsňačku na české
cesty, necesty?
Harley-Davidson Low Rider ST
Tobacco Fade
Pro ty, kteří se příliš v produkci
Harley-Davidson neorientují, je Low Rider ST tak trochu chytákem. Sice díky
kufrům a přední kapotě připomíná řadu Grand American Touring, ale chyba lávky:
kdepak, výrobce ho řadí mezi cruisery, tedy bok po boku například Fat Boba či
Breakouta. Takže jak to je? Dá se s Low Riderem ST plnohodnotně cestovat nebo
to bude jen tak na krátký výlet kolem rodné hroudy?
Royal Enfield Guerrilla 450
„Skal a stepí, divočinou…“. Tak
začínala česká verze zapomenuté budovatelské písně z období ruské občanské
války. A končila:“…uhání vpřed partyzán.“ Nevybavilo se mi to při pohledu na
novu Guerrillu úplnou náhodou, guerillová válka je synonymum pro partyzánský
boj, který využívá k dobytí drobných přepadových akcí a vyhýbá se velkým
bitvám. Ve španělské Barceloně, na zahraničním testování tohohle nového
Enfieldu, se nám k názvu nového stroje moc informací nedostalo, část
novinářů Guerrillu okamžitě překřtila na Gorillu a tak na mně zbyly jen tyhle
fantazie a spekulace. Snaží se nový model o nový způsob boje s konkurencí?
A co, nebo kdo je vlastně pro Guerrillu konkurence? A v čem?
Voge 350 AC
Na jedné straně začal (po kolikáté
už) hon za co největším objemem motoru a mnohohlavým stádem koní, na straně
druhé zažívají renesanci třístovky, čtyřkila a půllitry. Obojí je snadno
pochopitelné, „dál a výš“ funguje už od počátku věků, ovšem abyste to „dál a
výš“ vůbec přežili, je třeba se na to připravit. A k tomu jsou menší objemy
jako stvořené. Tedy vlastně ne „jako“, ony k tomu opravdu stvořené jsou.
SYM ADX 125
Začalo to u aut, pokračovalo u
motorek a dnes se termín „crossover“ objevuje i u skútrů. I když zatím spíše
jen sporadicky. V podstatě jde o křížence několika kategorií, konkrétně by se
dalo říct, že se jedná o skútry s lehce terénními ambicemi. A novinkou mezi
nimi je stopětadvacítka SYM ADX.
Elektrokolo GASGAS MXC 5
VAMOS! GAS A FONDO...GAS GAAAS! Typický
pokřik, který slýcháme po celém světě na tratích, trailech, stezkách a vůbec
všude, kde se tahá za plyn, byl inspirací pro název španělské firmy GASGAS. I
letos nás kluci a holky z GASGASu pozvali na testovací jízdy novinek pro rok
2025 z řad endura, motokrosu, ale právě i e-bike A my jsme si to samozřejmě
nemohli nechat ujít.
Kult - BMW K100
Nikdy ve své historii neudělala
motocyklová divize BMW tak radikální krok, jako v roce 1983. Právě tehdy se
odehrála premiéra modelu K100, který po předlouhých letech přinesl do nabídky
něco zcela jiného, než vzduchem chlazený boxer. Navíc, ležící řadový čtyřválec
byl tehdy převratnou novinkou nejen v nabídce, ale napříč motocyklovým světem.
Jak vidíte, testovali jsme jako
diví, ale nejen to, samozřejmě jsme nechyběli na spoustě letních akcí a závodů.
Namátkou třeba na World Ducati Week v Misanu a přestože (jako na potvoru) se
jely dva největší závody u nás (WSBK a MXGP) v jeden víkend, zvládli jsme je
oba. Byli jsme se podívat na ČTT a IRRC v Hořicích, zajeli jsme si s naší
dlouhodobkou Hondou NX500 na výlet do Štýrska, vyzpovídali jsme Karolínu
Vrchotovou, která se úspěšně zúčastnila závodu v hard enduru Red Bull
Romaniacs. Krom toho pro vás máme i pravidelné reportáže z ploché dráhy,
sidecarcrossu a tentokrát i z mezinárodních závodů klasického endura a
mistrovství Evropy v motogymkhaně. No a jako vždy i aktuality, redakční testy
výstroje, toolbox...to vše na 124 stranách, které (jak doufáme) se vám budou
všechny líbit!
Motorbike 9/2024 vychází ve středu
4.9.2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze
Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je
možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče
vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na:
http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu –
@motorbikemagazin