Je to Rebel

vydáno 18. 11. 2016, text David M. Bodlák, foto Honda

Slavná věta z ještě slavnější pohádky je momentálně dost aktuální u Hondy. Týden po milánské EICMĚ nám totiž japonský výrobce přichystal ještě jedno překvapení na příští sezonu, ze kterého by mohla mít radost především mladší generace bikerů s řidičáky A2. Představujeme vám novou Hondu Rebel!

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe a za celým projektem stojí pan Keita Mikura, který vytváří stroje, v nichž se snoubí tradice s průlomovými novými nápady a perspektivami. Asi vás tedy nepřekvapí, že právě Mikura-san byl například vedoucím projektu inovativního modelu NM4 Vultus. A nový Rebel je v podobném duchu – custom motocykl s klasickým vzhledem, z něhož však dýchá moderní a progresivní osobitý styl.

Dostupný, použitelný a snadno ovladatelný motocykl, kterým Honda vzkřísila jednu ze svých legend, se vydává vlastní cestou a zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem, a proto bude dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

Řadový, vodou chlazený twin s osmiventilovou technikou o objemu 471 cm3 se silným záběrem v nízkých otáčkách a lineárním průběhem výkonu pochází ze sportovního stroje CBR500R. Charakter s ohledem na maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách je upraven změnou namapování stříkačky PGM-FI. Výkonové parametry 44,6 Nm@6000 a 46 k@8500 na váhu 190 kg jsou pak podle nás hodně zajímavé na to, aby si jezdec v jeho sedle užil spoustu zábavy.

Kompaktní jednotka je naimplementována do ocelového trubkového rámu. Obnažená záď v „bobber“ stylu a strmě se svažující 11,2litrová nádrž dotváří moderní linie. Moderna je rovněž patrná z kokpitu jezdce, ve kterém dominuje jednodílný ukazatel rychlosti s negativním LCD displejem a modrým podsvícením.

Podvozek využívá 41mm vidlice a kyvky z ocelových trubek o průměru 45 mm, jež je odpružená dvěma tumiči s možným nastavením předpětí ve dvou krocích. Kola mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístkový brzdový třmen vpředu spolupracuje se zadním jednopístkovým třmenem, přičemž systém ABS je součástí standardní výbavy.

Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku, alespoň ve verzi Graphite Black. Dostupná bude i matná stříbrná metalíza nebo červená Millennium Red. Pomocí dvou šroubů lze stroj navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný. Navíc bude pro model Rebel k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek či 12V zásuvku.

Cena zatím nebyla stanovena, ale pokud budeme vycházet například z naháče CB500F, který používá stejnou pohonnou jednotku, mohlo by to být někde okolo 150 000 Kč. Na druhou stranu, CB má klasickou přístrojovku, kterou Honda používá v dalších X modelech, tak uvidíme. Každopádně první příležitost, vidět tento stroj naživo, bude určitě na březnovém Motosalonu v Praze Letňanech a od dubna by se mohl tento nový model začít prodávat. Kdo se těší?



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické

Příspěvky motorkářů